Avatar billede joyride Nybegynder
12. september 2007 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte database fra MS SQL express til MS SQL

Er der nogen der kan komme med en nem måde at få flyttet database tabeller lavet i Visual Studio 2005 Express og gemt i en SQL Express database over på en MS SQL server?

Det drejer sig ikke om data, men 'blot' om at få genskabt de relations tabeller der allerede er lavet i en design fase.
Avatar billede joyride Nybegynder
12. september 2007 - 15:57 #1
Har selv overvejet at lave backup af databasen i Express og så importere/attache den i SQL serveren men har aldrig prøvet det før så ved ikke om det vil virke.
Avatar billede bobber Nybegynder
12. september 2007 - 16:10 #2
går ud fra express og din SQL server er 2005 begge 2

Du laver en backup af din database og restore den på den nye MS sql server.(ikke attach men restore)
Avatar billede joyride Nybegynder
12. september 2007 - 16:25 #3
Begge dele burde (ved ikke med MS SQL serveren, da jeg ikke har adgang endnu) være 2005 udgaverne. Når jeg lige får det prøvet af får du point'ene
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2007 - 01:41 #4
Installer SQLServer Management Studio Express, eksporter din database som
SQL script og kør det SQL script på den server der skal have strukturen (SQLServer Management Studio eller OSQL eller hvad der nu er til rådighed).
Avatar billede joyride Nybegynder
30. september 2007 - 12:21 #5
Den procedure som du havde beskrevet virkede. Desværre var det bare ikke helt så enkelt i første omgang fordi vi skulle have vores backup over på serveren. Det var desværre noget vi ikke lige havde tænkte over blev et problem, men når man i øvrigt ikke har rettigheder på maskinen, så er det svært at lægge en fil på et drev.

Men det gik til sidst.