Avatar billede birddog Nybegynder
12. september 2007 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

medlem af domaine, som også virker når man er ude af kontoret.

Hej i kloge hoveder

Jeg har lige brug for at vide hvordan man gør noget smartest, det drejer sig om at vi har nogen konsulenter som har deres bærbare med rundt i danmark, disse bærbare køre windows vista Bussness.
Samtidig bruger de også disse bærbare når de er på kontoret, vi er alle koblet op på vores win2k3 server i et domaine, hvor folk logger sig på, men hvordan gør man det smartest med de bærbare som folk har med rundt? For der vil de jo ikke kunne logge på domainet når de er ude af huset? Jeg ved godt at man kan lave en profil på den bærbare hvor de så logger på når de er på kontoret og når de ikke er, men det må være en smartere måde, da de kun har denne ene computer, så er det der de chekker deres  mail (outlook 2003) så mit spørgsmål er egenlig bare:

HVordan gør man, så de er medlem af domainet, og har de rettigheder som de bliver tildelt af AD, også når de er ude.
Hvordan gør man smartest med deres mail, det er ganske alm. pop3 konto, så når de er på kontoret, så skal deres dokumenter, og deres outlook .pst fil automatisk syncroniseret med serveren, så vi har backup af det.

på forhånd tak

Frank
Avatar billede kcasper Nybegynder
12. september 2007 - 15:42 #1
lav en vpn som du kan logge på og på den måde få de forbindelse til domænet ude af huset.
via vpn'en
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
12. september 2007 - 16:05 #2
Hej Frank

Du skal bare lade være med at bruge roaming profiles, og så bare bruge en almindelig lokal profil på computeren!!
Avatar billede birddog Nybegynder
13. september 2007 - 09:42 #3
det med vpn virker jo kun hvis de har internet, men det har man jo ikke alle steder.

Ang. det med en lokal profil, så skal jeg ikke sige at den skal være medlem af domainet vel?, men hvordan for jeg så lavet det sådan at når de er kontoret at den automatisk syncronisere?
Avatar billede birddog Nybegynder
27. september 2007 - 11:29 #4
FIk det til at virke