Avatar billede intel4004 Novice
11. september 2007 - 21:05 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Simpelt værktøj til tagging af filer?

Jeg sidder og skal bruge et lille værktøj til simpel tagging af filer i en enkel mappe. Jeg har ikke rigtig haft held med at finde et værktøj (helt gratis og meget gerne open-source) til Windows XP som giver mulighed for at "påføre" tags til enkelte filer (uanset type).

Jeg sidder med mit afgangsprojekt på uni og har fået samlet mig en masse PDF'er og andre fil-typer. Disse skal "tagges" på en eller anden nem måde. Værktøjet skal selvfølgelig også give mulighed for at søge efter filer med specifikke tags.

Jeg er selv software udvikler og har overvejet at bygge mig et lille utility selv, evt. i C ved brug af sqlite. Men det nemmeste var jo finde et eksisterende værktøj. Det må der simpelthen være.

Nogen der kender noget der kan bruges?

Mvh Intel4004
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2007 - 21:56 #1
Jeg mener faktisk at der i pdf formatet er mulighed for at indskrive keywords eller tagging med adobe acrobat (ikke readeren) om derfindes open source derkan dette ved jeg ikke
Avatar billede intel4004 Novice
11. september 2007 - 22:17 #2
Det jeg søger er noget som i bedste fald vil være uafhængig af filformat i det hele taget. Søger man på "file tagging" rundt på nettet så finder man tit tagging af specifikke filer, specielt MP3. Det må også gerne være platforms uafhængigt (måske i form af C/C++ kode).

Jeg tror jeg søger noget som egentlig fremkom fra en ide jeg selv fik. Et lille utility som holder styr på tags til filer i en lille database, og som giver mulighed for at tilføje nye tags til filer, søge efter filer udfra tags, og fjerne tags på filer. Og så overvejede jeg om det mon ikke allerede er lavet.

Mvh Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
22. september 2007 - 23:08 #3
Jeg lukker dette spørgsmål. Bufferzone, jeg vælger at give dig 15 point for dit udemærkede bud. Det var dog ikke helt det jeg søgte. Ser ud til at jeg må programmere det selv :)

Mvh Intel4004