Avatar billede christofferhped Nybegynder
11. september 2007 - 19:23 Der er 4 kommentarer

Starter efter nedlukning

Kære eksperter

Jeg er løbet indt i et problem efter jeg opgraderede mit systems kabinet til et Thermaltake Armor LCS. :)

Når jeg har slukket for min computer, ja så starter den af sig selv igen, ca. 4 sekunder efter, for at få den til at slukke helt ned skal jeg så holde knappen inde i mens den booter i BIOS-stadie (dvs.  når Windows stadigt ikke er involveret).

Jeg tror selvfølgelig ikke at det har noget med kabinettet at gøre, derimod en fejl installation af mig hardware mæssigt, måske.

Sagens kerne er at mit system kører 100% perfekt, ingen problemer (frys, lag eller noget) i mens computeren er aktiv men når jeg laver "shutdown" så starter den igen (og det gælder både et hardware shutdown og et software shutdown).

Har tjekket mit BIOS igennem mange gange (AMI v02.58) og kan kun finde APM indstilligerne som alle sammen står til disabled eller "Power Off". Har også flashet mit BIOS til den seneste version til ASUS Commando (mit bundkort) hentet fra ASUS' egen side.

Mit system:

ASUS Commando
OCZ 4x512 MB RAM
XFX 7800 GTX (nVidia)
Logitech G5 Mus
none usb gammelt IBM keyboard.
25o gb maxtor hdd
11. september 2007 - 19:44 #1
... Check i BIOS om "WAKE On Lan" ell. lign er aktiveret ?
Avatar billede christofferhped Nybegynder
11. september 2007 - 19:49 #2
Har kigget det hele efter (med mindre der er gemte menuer), og jeg fandt ikke noget med Wake on Lan eller lign.
Avatar billede charlie22 Juniormester
12. september 2007 - 14:03 #3
Og du har kun skiftet kabinet. Ikke noget hardware/software ?
Avatar billede christofferhped Nybegynder
12. september 2007 - 14:41 #4
Kun kabinettet, har dog taget både et dvd rom drev og en hdd fra. Det burde dog stadig ikke betyde noget. Mit BIOS virkede fint i default settings før dette her skete.