Avatar billede egeriis Nybegynder
11. september 2007 - 13:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reg.exp. må ikke erstatte mellem < og >

Hvordan laver jeg et reg.exp. som ikke må erstatte mellem < og >?

Der skal erstattes alle andre stedet, men for at forhindre den i at ødelægge HTML-kode i strengen, må den ikke erstatte mellem < og >.

Jeg ser frem til et svar :)

- Tak!
Avatar billede barklund Nybegynder
11. september 2007 - 15:12 #1
Jeg tror du er nødt til at vise, hvad du har lige nu og komme med et par eksempler på, hvad den skal og ikke skal. Det vil gøre det nemmere at svare :)
Avatar billede egeriis Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:50 #2
Undskyld det sene svar, men jeg har været på ferie i 10 dage.

Det som jeg gør, det er at jeg har en række ord i et array:

$highlight_ord = Array('hej','a');

Dette array løber jeg igennem, for at highlighte de ord som der er i dette array.

Det vil have den betydning af når jeg har erstattet 'hej' med '<span style="color: red;">hej</span>' så vil a'erne dernæst blive erstattet, men det gør de jo naturligvis også i <span>, dvs. der kan komme et utroligt rod.

Det er en løsning på dette problem som jeg søger :)
Avatar billede barklund Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:14 #3
Som jeg har gjort den slags tidligere, så starter du med at sortere array efter længste ord først (så du får "hejsa" før "hej"), derefter erstatter du "hej" med "¤1¤" fordi "hej" er position nummer 1 i array'et. Til sidst erstatter du alle forekomster af ¤1¤, ¤2¤ osv med elementerne i array'et.
Avatar billede egeriis Nybegynder
06. december 2007 - 21:16 #4
Det var en god løsning. Og undskyld min sene respons, Exp mail havner mellem alt min spam :/

Du kan få nogle point hvis du lægger et svar? På trods af at løsningen ikke var den jeg forespurgte, er denne fungerende, og måske endda også bedre :)
Avatar billede barklund Nybegynder
06. december 2007 - 23:01 #5
Finfin :)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. december 2007 - 12:26 #6
Tak :)