Avatar billede kdt217 Nybegynder
01. september 2007 - 09:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

smtp - blacklist - spam

Hej
Jeg skal sende nyhedsbreve og lignende via emails til en række brugere - det er således *ikke* spam.

Jeg vil gerne have at brugerne får disse emails. Dvs de skal ikke havne i hotmails uønsket post, og vores smtp server skal ikke blacklistes, og hvad man ellers skal være opmærksom på.

Har I nogle gode råd og referencer?
Avatar billede kenp Novice
01. september 2007 - 12:22 #1
hvis du starter med at lave en SPF record, så er du godt på vej på dit domæne. ang. din server så er det jo at sikre at din smtp server ikke står på en dynamisk ip-adresse da de ofte bliver blokeret.
Avatar billede kdt217 Nybegynder
06. september 2007 - 10:23 #2
Jeg søger råd og referencer som er meget mere detalieret og konkrete. Jeg har selvfølgelig ikke en dynamisk ip-adresse, og jeg har selvfølgelig set en SPF record op.
Avatar billede kdt217 Nybegynder
17. december 2007 - 10:33 #3
Hej, smid et svar. Jeg havde helt glemt dette.
Avatar billede kenp Novice
17. december 2007 - 16:51 #4
kan jeg da godt.