Avatar billede zeuzdk Nybegynder
27. august 2007 - 08:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, død computer

Hej alle..
Ja så skete det der ikke må ske.. Jeg kom hjem igår aftes efter en hyggelig weekend i sommerhus, og skal lige ind og se om der er kommet nogle nye mail.
Jeg trykker på start knappen og intet sker!!!
Jeg har forsøgt at fejlsøge på problemet. Flg. er forsøgt:
1. Kontrolleret strøm ;o)  (Der er 230v til computeren og en blå lysdiode lyser på bundkortet) Asus P5B
2. Demonteret alle PCI kort. (Virkede stadig ikke)
3. Demonteret samtlige kabler til bundkortet, og satte kun de væsentlige på igen. (Strøm / on/off knap. Og forsøgte også med en ny on/off knap)

Jeg kan forestille mig at det enten er bundkort eller PSU der er futtet af, men er der en med lidt mere erfaring der vil kaste et svar inden jeg drøner ned og køber en ny PSU (Den billigste at teste)

Håber på hurtigt svar.

Mvh Jacob
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
27. august 2007 - 08:29 #1
Skal lige tilføjes at når der trykkes på start knappen så sker der absolut ingenting. Ingen blæser eller hdd starter of.
Avatar billede peet-49 Novice
27. august 2007 - 08:37 #2
Du skal have en ny PSU (strømforsyning)
Avatar billede peet-49 Novice
27. august 2007 - 08:38 #3
Du kan teste PSU ved, at kortsluute en sort med den grønne ledning på ATX-stikket, det er det, det sidder på bundkortet.
27. august 2007 - 08:39 #4
PS: Hvis PSU'en på en eller anden vis har været overbelastet (eller tror det?) så skal 230V power stikket UD i > 1min. før den kan vågne igen...
27. august 2007 - 08:40 #5
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
27. august 2007 - 09:06 #6
Ok, jeg har ikke haft stikket ude i et minut bevist. Måske imens jeg testede forskellige ting, men vil da lige teste. Jeg vil dog lige slå et smut forbi computercity på vej hjem og nuppe en northq 500w med så jeg har en ny hvis det nu den er futtet af.

Men tak for de hurtige svar :o)  Jeg smider lige et svar når jeg har testet det :o)
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
29. august 2007 - 20:05 #7
Hej igen.. Ja ganske rigtigt som peet-49 konstaterede var det en ny strømforsyning der skulle til. Havde en fra danske Chill Innovation, type 520A2 som er under et år gammel. Den er røget sig en tur. Lidt ærgeligt da det åbenbart efter lidt søgning på nettet ikke er så sjældent endda at de ryger. Ærgeligt nu når man støtter et dansk mærke, men sådanne ting kan jo ske.
Har nu anskeffet mig en northQ som også er dansk og håber på bedre held. Ang. den defekte sender jeg den til rep, og så må den være backup hvis lignende skulle ske igen ;)

Men igen, tak for den hurtige hjælp :o)

Mvh Jacob
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
29. august 2007 - 20:05 #8
ups. sorry, kom til at lægge et svar istedet for en kommentar..
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2007 - 11:21 #9
Selv tak.
Avatar billede ballhead Nybegynder
30. august 2007 - 14:52 #10
Hej

Jeg har lige fået samme problem, men her starter mine blæsere og HDD op, derefter sker der ik' noget - Jeg har skiftet bundkortet. Stadig samme problem.
Har prøvet at tage ramklodserne ud og derefter boote op (normalt skal bundkortet brokke sig når der ingen ram er), men igen starter kun blæserne og HHD op og derefter sker der nada.
Har også prøvet med et andet grafikkort - Same shit

Har et ASUS A8N-E AMD Socket 939 bundkort med en X2/Athlon 64 3800+ processor
PSU'en er en NorthQ 500W
Nogle forslag inden jeg prøver med en ny CPU?

Mvh.
Ballhead