Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 18:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forklaring ønskes på en ting om TABLE og BORDERS

Hej folkens.

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.

Hvis du laver en tabel der er 750 pixels bred og uden borders, og du så laver en ny tabel inde i den første som er 740 pixels bred og centreret, men giver den så 1px sort kant runt om, ligger den sig ud over de 740 pixels så tabellen rent faktisk bliver 742 pixels ? eller ?

// Ronnie
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2007 - 18:58 #1
<ole>

Ja, det er lige efter CSS-standarden. Et HTML-elements bredde er dets bredde (sat med CSS) plus evt. padding plus evt. borders

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2007 - 18:58 #2
- og det gælder naturligvis også dets højde
Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 19:25 #3
Mange tak, har nemlig siddet og puslet med det en del gange snart *s*

Smider du ikke lige et svar så du lige kan få lidt point :)
Avatar billede rippie Nybegynder
17. september 2007 - 21:11 #4
ingen der svare, så smider jeg selv et svar.

Vil bare sige mange tak for hjælpen.