Avatar billede Boas Juniormester
22. august 2007 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vis Flere navne i Formular

Vi har en lille hyggeklub, hvor vi naturligvis mødes... Men i den forbindelse har vi lavet en meget simpel database over hvem der har været hvor - hvornår...

Ind til videre har det kørt ved at man bladrede ind på hver person og klikkede af i et felt om personen havde været til stede eller ej...

Jeg ville dog gerne have at det var muligt at have alle navne på liste på samme side i det her afkrydsning skema (lidt som en gammel protokol)

Altså vi har en tabel (tabel1) med:

Id (Autonummer)
Navn
Adresse
Telefon

Så har vi en tabel (tabel2) med:

IdNavn (med relation til Id i tabel1)
Dato1 (Ja/Nej)
Dato2 (Ja/Nej)
Dato3 (Ja/Nej)

For formularen kan vi så se det fra tabel1 med tabel2 som undertabel

Men kan man ikke lave en formular så man har alle navne fra tabel1 stående under hinanden (ned af y-aksen) og alle data fra tabel2 stående vedsiden af hinanden (ud af x-aksen)

        Dato1  Dato2  Dato3
Andreas  X      X
Peter            X
Torben                  X
Avatar billede Boas Juniormester
22. august 2007 - 15:43 #1
Ok... jeg kan se at skemaet ikke blev så pænt... men budskabet er der vist... ikke...
Avatar billede mugs Novice
22. august 2007 - 15:45 #2
Prøv at lave en krydstabuleringsforespørgsel, idet du jo vil have data både på X-aksen og Y-aksen. Derefter en rapport baseret på denne forespørgsel.
Avatar billede Boas Juniormester
22. august 2007 - 16:22 #3
Problemet med det er bare, at jeg jo gerne vil indtaste værdier i felterne... og det kan man, så vidt jeg ved, ikke i en rapport...
Avatar billede mugs Novice
22. august 2007 - 16:25 #4
Nej - Og heller ikke i en krydststabulering. Men når du vil have data i begge akser mener jeg, at det er den eneste mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 08:47 #5
Skal du ikke bare have sat formularens visning til fortløbende!~)
Avatar billede mugs Novice
24. august 2007 - 09:02 #6
En fortløbende visning vil ikke give data i begger akser!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 09:12 #7
Læs og forstå HELE spørgsmålet, er hermed noteret!~)
Avatar billede Boas Juniormester
21. april 2010 - 05:44 #8
Lukket da mugs ikke lige smed et svar.... ;)