Avatar billede zurekk Nybegynder
20. august 2007 - 18:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Order by WAS?

Hej eksperter,

Er det noget galt med denne:

AND _subContent.filter =0
ORDER BY `_subContent.dated` DESC
LIMIT 0 , 20
?

Jeg får fejlen "#1054 - Unknown column '_subContent.dated' in 'order clause'"

Jeg er 100% sikker på at den findes.
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. august 2007 - 18:41 #1
Et rent gæt:

ORDER BY `_subContent`.`dated` DESC
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. august 2007 - 18:42 #2
... men må indrømme, at jeg aldrig har oplevet, at man ikke kunne klare sig uden `-erne:

ORDER BY _subContent.dated DESC

(Er der evt. nogle SQL-hajer, der kan give en forklaring?)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2007 - 18:45 #3
Forklaringen giver vel sig selv: der er ikke et felt der hedder `_subContent.dated`
Der er en tabel der hedder `_subContent` og et felt der hedder `dated`. Så dine to forslag er sikkert ganske udmærkede.
Avatar billede zurekk Nybegynder
20. august 2007 - 18:46 #4
Meget mærkeligt.. det virker uden `` =/

Smid et svar.
Avatar billede zurekk Nybegynder
20. august 2007 - 18:47 #5
ja okay.. vidste ikke den læste det sådan :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
21. august 2007 - 09:22 #6
Erik > Det var ikke helt sådan jeg mente :) Jeg var snarere ude efter en forklaring på, hvorfor `-erne nogle gange benyttes. Kan feltnavne indeholde mellemrum i SQL? I så fald giver svaret naturligvis sig selv ;)

Zurekk > Svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2007 - 12:05 #7
Feltnavne kan vist indeholde stort set hvad som helst, og mellemrum, blot der er `...` omkring. Det er dog ikke en anbefaling til at gøre det!
Ingen point til mig, tak.