Avatar billede forward99 Nybegynder
19. august 2007 - 12:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mysql - oprettelse.

Her netop aktiveret et webhotrel og domaine hos surftown.

Er ved at lægge joomla op og skal indtaste brugernavn og password i "MySQL database configuration" men mine data virker ikke.

Har prøvet de forskellige login-info jeg har fået fra Surftown, men kan ikke få det til at virke. Er ikke så skrap til MYSQL, så måske er det bare mig som gør noget forkert... help please :)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2007 - 12:34 #1
Hvordan forbinder du.. Hvis du connecter via phpmysql med et login som du har fået fra surftown, og den melder fejl, så tag og skriv/ring til dem, så er der sikkert sket en fejl under oprettelsen..
Avatar billede forward99 Nybegynder
19. august 2007 - 13:00 #2
jeg har fuldt den vejledning her : http://joomlawiki.dk/Installere_1.0.x
Avatar billede nemlig Professor
19. august 2007 - 13:08 #3
Det ser ikke ud til, at du skal bruge surftowns "phpmyadmin".
Men du skal have opsat dine login oplysning til MYSQL korrekt.
Det vil sige, at du under installationen af Joomla på et tidspunkt skal angive MySQL oplysningerne. Det er:
Hostnavn: (som regel "localhost", men kan også være andet)
Username: (Brugernavn til MySQL)
Password: (Kode til MySQL)
Databasenavn: (Databasenavn til MySQL)

Disse 4 oplysninger bør du have modtaget fra Surftown.
Avatar billede nemlig Professor
19. august 2007 - 13:11 #4
Er du for øvrigt sikker på, at du har fået et Linux-hotel, som understøtter PHP.
Hvis du har fået et Windows-hotel, understøtter den ikke PHP, hvilket Joomla kræver.
Avatar billede forward99 Nybegynder
19. august 2007 - 13:55 #5
Det er et Linus - hotel så det skulle være iorden...

Har fået 2 sæt login-nifo : en der hedder MY.SURFTOWN og en der hedder FTP, men surftown skrev også at jeg ville modtage noget med posten, så det er måske det jeg skal bruge...
Avatar billede nemlig Professor
19. august 2007 - 14:17 #6
Har du ikke fået oplysning om "hostnavn" og "databasenavn"?
Avatar billede forward99 Nybegynder
19. august 2007 - 14:38 #7
har fået host navn, men ikke noget om database...
Avatar billede nemlig Professor
19. august 2007 - 15:00 #8
Prøv også lige at læse lidt på Surftowns forum. Her findes en del indlæg med tip til installation af Joomla.
http://forum.surftown.com/viewtopic.php?t=2321
http://forum.surftown.com/viewtopic.php?t=2042
Avatar billede nickern Nybegynder
19. august 2007 - 15:03 #9
du skal selv oprette din MYSQL-database hos Surftown - når du opretter den i dit kontrolpanel, får du login-informationer og husk surftown kører ikke med "localhost" :)
Avatar billede forward99 Nybegynder
19. august 2007 - 16:17 #10
@ Nickern

det virkede.... takker... hvordan giver jeg dig pointerne, når du ikke har skrevet et svar..??
Avatar billede nickern Nybegynder
19. august 2007 - 16:38 #11
Så lidt:)
Avatar billede nickern Nybegynder
19. august 2007 - 17:02 #12
tak for point