Avatar billede korup Nybegynder
17. august 2007 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SELECT ALLE Titler der er i en string.

Hejsa

Jeg har en string der kunne være:

"Nykøbing Falsetet Maribo København Sdr. Vedby"

Og så vil jeg gerne kunne spørge i min tabel Byer, hvormange titler der er i den string.

SELECT COUNT( Byer ) WHERE "Nykøbing Falsetet Maribo København Sdr. Vedby" LIKE %Byer%;

Er der nogen der lige kan dreje den :)

/Korup
Avatar billede barklund Nybegynder
17. august 2007 - 18:17 #1
Så hvis der både er en by, der hedder "Nykøbing", og "Nykøbing Falster" så skal de begge tælles? Men hvis det er en by der hedder "Købing", så skal den selvfølgelig ikke tælles med?

Well, det bliver ikke en optimal query på nogen måde - hvis du havde hver by i hver sin streng, var det meget nemmere, men det kan laves som du selv foreslår:

SELECT COUNT(1) FROM Byer WHERE "Nykøbing Falster Maribo København Sdr. Vedby" RLIKE CONCAT("(^| )",Byer.by,"( |$)");

Altså hvor byer er din tabel og by er by-navne-feltet i denne.

--
Barklund
Avatar billede korup Nybegynder
17. august 2007 - 21:06 #2
Jammen det ser jo ud til at virke :)

Smid et svar så skal du få lidt point..

/korup
Avatar billede barklund Nybegynder
17. august 2007 - 22:17 #3
Som sagt, det er ikke en pæn eller holdbar løsning :)
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2007 - 01:26 #4
Taktak :)