Avatar billede swat Nybegynder
15. august 2007 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte xp

Jeg har en bærbar som ikke er bleve lukkede rigtigt ned tro jeg ? den var ved at gå død for strøm og jeg ville lukke den ned, men den nået aldrig at lukke rigtig ned før strømmen forsvandt !

Nu når jeg så prøver at starte den op kommer jeg til det skærm billede hvor man kan vælge imelle fejlsikker osv.
lige meget hvilken jeg vælger genstarter pc bare igen.

er der nogle der ved hvordan jeg kan rede den ? findes der en disk tjek book software ?

da jeg har alle mine opgaver liggende på pc'en hjælper en geninstallation ikke.....
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 19:19 #1
Avatar billede haverslev Novice
15. august 2007 - 20:30 #2
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede swat Nybegynder
16. august 2007 - 20:58 #3
det er sku i orden.....det var jo lige det der skulle til !!!!

Super tak haverslev smid lige et svar = P
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2007 - 21:05 #4
Velbekomme og godt det virkede :o)
Avatar billede mahema Nybegynder
24. august 2007 - 12:38 #5
Jeg har det samme problem, jeg mangler bare min XP cd. Jeg har hentet en "repair", men den kan jeg ikke brænde over på en skive....?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 13:02 #6
"Jeg har hentet en "repair", " hvordan pokker henter man den ??
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2007 - 16:20 #7
"Jeg har hentet en "repair", det vil jeg også gerne vide
Avatar billede mahema Nybegynder
26. august 2007 - 11:14 #8
En Repair er vidst heller ikke det rigtige navn... Jeg tror at jeg misforstod noget ang. reparation af Windows XP installation som helgec henviser tili det første svar. Men efter at ha' læst det igennem igen, så kan jeg se, at det bruges når man ikke kan boote fra cd-drev... Men nogen forslag til hvad jeg kan gøre,når jeg ikke har min xp cd...
Avatar billede mahema Nybegynder
26. august 2007 - 11:25 #9
Jeg har oprettet spørgsmålet, såder kan blive givet point...