Avatar billede sharp9000 Nybegynder
14. august 2007 - 21:52 Der er 1 løsning

PostNuke probl. på web10

Hej har anskaffet et domæne ved webti, men tilhørende MySQL og har forsøgt at installerer postnuke på serveren, hvilket giver en fejl.

Nederst på siden står der:

"Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in /usr/home/web/web206465/includes/pnSession.php on line 378"

I forbindelse med installationen har jeg peget på db.mitdomæne.dk og givet de korrekte DB oplysninger. Jeg kan også ved at logge ind på PHPmyAdmin se der er oprettet en masse tabeller i min database (67 for at være præcis).

I forbindelse med noget andet jeg testede af på serveren fandt jeg ud af den kørte i safemode - men jeg kunne "komme uden om dette" ved at lave en .htaccess fil, som jeg jar lagt i roden (hvilket resulterede i det virkede).

Jeg kan dog IKKE få Postnuke til at virke - siden er der, men jeg kan ikke logge ind og rette i siden da den afviser mit login.

Den viser en side hvor der står jeg nu er logget ind, men så kommer der en linie med:

Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in /usr/home/web/web206465/includes/pnSession.php on line 378

og så returnerer den til forsiden.

Jeg har søgt og søgt på eksperten men har ikke kunnet finde et brugbart svar
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
14. august 2007 - 22:04 #1
Ja, som sædvanlig har jeg brugt jeg ved ikke hvor mange timer, for til sidst at give op og ty til eksperterne, den næste googlesøgning (ca. nr. 323) gav så resultatet:

Jeg fandt dette svar et sted, og selv om jeg ikke har en anelse om hvad det går ud på så lavede jeg rettelsen, og nu virker det

"Hello,
Reading Ruudje post (see above in this thread), I have found a workaround for this problem.
I've migrated to PHP 5.2 and experienced the problem.
I modified includes/pnSession.php in order to add in function pnSessionSetup()
Code
register_shutdown_function('session_write_close');
just before
Code
session_set_save_handler('pnSessionOpen',                            'pnSessionClose',                            'pnSessionRead',                            'pnSessionWrite',                            'pnSessionDestroy',                            'pnSessionGC');
My web site worked again after this fix. I can log in again now.
Hope this helps.
Fred "