Avatar billede mikru Nybegynder
13. august 2007 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB port i router

Jeg har forstået at nogle routere er forsynet med USB port. Betyder det i al sin enkelthed, at min ikke-netværks-printer dermed vil kunne kobles til netværket uden brug af printserver?
Avatar billede riversen Nybegynder
13. august 2007 - 14:01 #1
ja, hvis altså routeren kan fungere som printserveren og usb porten er lavet til dette formål.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 14:01 #2
Ja, hvis routeren understøtter printere.

USB kan jo bruges til mange ting ;)
Avatar billede mikru Nybegynder
13. august 2007 - 14:36 #3
Jeg har set på flere routere(ex.http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923), men synes ikke det fremgår klart om den har muligheden. Er der en specifik betegnelse for det, med andre ord, hvilken specifikation skal jeg se efter?
Kan I anbefale nogle routere der understøtter printere?
Avatar billede morhan Novice
13. august 2007 - 15:27 #4
Nu skal kigge i specifikationerne, om der står noget om printserver. Manualen til produktet kan som regel også downloades.

Den dlink du har fundet har ikke printserver. usb porten i den router kan benyttes til automatisk konfiguration (windows connect now)
Avatar billede morhan Novice
13. august 2007 - 15:38 #5
og når man undersøger et produkt, så smutter man ind på producentens hjemmeside. De har alle detajler, og typisk også en manual. http://www.dlink.com/products/?pid=530
Avatar billede mikru Nybegynder
13. august 2007 - 16:51 #6
Det lyder som en større opgave:( morhan.
Jeg har støvet rundt på edbpriser og der er printservere og routere. Kombinations mulighederne springer ikke ligefrem i øjnene. Har du nogen indlysende forslag? Ellers må jeg ringe til nogle forhandlere.
Avatar billede mikru Nybegynder
13. august 2007 - 20:11 #8
Det er et skridt på vejen, riversen. Nu har jeg i det mindste en ide om sammenhængen.
Jeg lægger points til formatc for svar. Strengt taget svarede han jo på mit spørgsmål. Jeg må formulere mig anderledes næste gang.
Tak for dine kommentarer. Vil du ha´ points for deltagelse, så læg et svar:-)
Avatar billede riversen Nybegynder
16. august 2007 - 15:52 #9
nej tak, jeg klarer mig uden