Avatar billede dail Nybegynder
12. august 2007 - 13:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs overførsel af tv signal. Er denne model god nok?

Hej

Jeg overvejer at købe sådan en tingest der kan overføre tv-signal trådløst fra stuen til soveværelset. Jeg har fundet en billig model, men er lidt i tvivl om den er god nok. Nogen der kender den og evt kan fortælle om det er muligt at overføre signalet fra en fjernbetjening så man kan skifte kanal?

http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=336&sub=110&page=1
Avatar billede clausj Nybegynder
12. august 2007 - 20:07 #1
mit råd, køb altid trådløs så godt som muligt og ta det som en investering. Så fungere det efter hensigten

Fjernbetjning kan så vidt jeg ved fåes til (har selv købet en til windows mediaplayer
i aldi pris 149,.

clausj
Avatar billede thov Forsker
12. august 2007 - 23:27 #2
Den har 'LED extension cable', så fjernbetjeningen vil også virke i soveværelset.
Desværre medfører det samtidigt, at fjernbetj. altid vil befinde sig i det forkerte værelse LOL...

Har du også trådløst netværk, så risikerer du forstyrrelser, fordi det er samme frekvensområde (2.4GHz) som benyttes. (Netværket kan give knitrende lyde i TV'et).
Avatar billede dail Nybegynder
13. august 2007 - 10:05 #3
Okay. Jeg har trådløst netværk. Tror bare jeg vil nøjes med den gamle metode og trække et kabel henover loftet... Tak for svar. Læg et svar så kan jeg give point
Avatar billede thov Forsker
13. august 2007 - 11:53 #4
Du må da godt låne/overtage mit Medion sæt (købt for 3 år siden for 350 kr). Det er jo ikke sikkert at en TV -> TV overførsel bliver ødelagt - i mit tilfælde var det nemlig TV -> computer, så her kunne lydkortet alt for nemt samle 'skidt' op.
Avatar billede dail Nybegynder
14. august 2007 - 15:42 #5
Hej thov
Det kunne da være alletiders, hvis vi kunne finde ud af det...
Avatar billede thov Forsker
14. august 2007 - 16:26 #6
Sættet befinder sig i 2830 Virum :-)
Avatar billede dail Nybegynder
17. august 2007 - 15:48 #7
Kan det sendes hvis jeg overfører nogle penge til dig?
Avatar billede thov Forsker
17. august 2007 - 17:06 #8
Jo, det er ikke noget problem :-)
Jeg skal bare lige finde den forb... ledning med IR-dioderne (den 'forlænger' fjernbetjeningens signaler).
Avatar billede thov Forsker
17. august 2007 - 17:50 #9
Pyha.. Ledningen er dukket op, og det samme er 'brugsforvirringen' :-)