Avatar billede strandedangel Nybegynder
12. august 2007 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

de 3 grundfarver på skærmen

Efter længere tids nedbrud, fik jeg endelig bootet min comp. efter 10 dags tid, da jeg sad og spillede et downloaded freeware game, begyndt der at flashe nogle røde streger hist og her. og bum, pludselig havde jeg de 3 grundfarver alle steder på comp'en. genstartede og det så fint ud, men da så rubrikken om adgangskoden kom, så var det helt galt. det var stadig sløret med de 3 grundfarver alle steder. har prøvet med en gendannelse, har prøvet en ny boot, har haft grafikkortet ude. har så ændret lidt, og pludselig var menu billedet fint, "skærmopsætning", jeg minimerede billedet var skrivebordet og start menuen stadig sløret. jeg maksimerede menu billedet, og det står stadig krystal klart. jeg er nu officelt forvirret.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. august 2007 - 12:37 #1
Dit grafikkort er meget tæt på et dø helt.. Det er på tide at udskifte det.
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. august 2007 - 13:07 #2
det ville jeg også tro. Det kunne være rart for dig at teste med en anden skærm også hvis du har en stående.
Avatar billede strandedangel Nybegynder
12. august 2007 - 13:29 #3
Har jeg prøvet. det samme resultat
men for at gøre det helt wacked, så prøvede jeg lige at boote den igen fra cd, så virkede det som om problemet var løst. mit kort er desværre kun et år gammelt, og kan ikke finde kvitteringen. d'oh
Avatar billede strandedangel Nybegynder
12. august 2007 - 18:08 #4
har fundet ud af at under hardware og skærmkort er der 2: 9600radeon og 9600rodeon secondary. deaktivere jeg 9600radeon, og kører på radeon9600 secondary så er problemet løst, men lige så snart jeg aktivere radeon9600 så opstår det igen.
hvad skyldes dette??
Avatar billede strych9 Praktikant
12. august 2007 - 20:13 #5
Du kan slette dem begge fra enhedshåndteringen, og så genstarte computeren.

Men jeg holder nu ved på antagelsen om at grafikkortet er ved at dø. De symptomer du beskriver er klassisk for radeon 9600/9700/9800, og mit eget 9800 kort døde såmænd på præcist samme måde.
Avatar billede strandedangel Nybegynder
13. august 2007 - 14:43 #6
Tvivler ikke på dig.. Har du så et godt bud på et godt billigt kort?? har kigget lidt på happii.dk. budgettet er desværre kun 600-700kr
Avatar billede strandedangel Nybegynder
13. august 2007 - 17:10 #8
mange tak