Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
11. august 2007 - 12:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan med tags/breadcrums i vb.net

Hej

Jeg har tidligere spurgt om hvordan man laver tags/breadcrums som på nogle blog's hvor man ser:

Tags
.NET ASP.NET Atlas Commerce Server Community News Data IIS7 Link Listing LINQ Security Silverlight SQL Server Talks Tips and Tricks Visual Studio WPF WPF/E

og så er nogle navne størrer eller federe end andre navne, hvordan kan jeg lave det og hvor får den navnene fra (tags/breadcrums) er det nogle jeg bare skriver eller !??

Kan nogle hjælpe mig med noget til vb.net eller evt. noget der bare viser 2-3 tags/breadcrums så jeg kan se hvordan det virker og komme videre.
Avatar billede driis Nybegynder
11. august 2007 - 14:02 #1
I mange blog engines angiver man en række tags for hver artikel man skriver. Tag "blokken" bliver så genereret ud fra hvor mange gange de enkelte tags optræder på artiklerne.

Dvs. for at lave noget lignende, skal du opsamle tags, tælle hvor ofte de forskellige tags optræder, og så generere tags visningen ud fra det.
Avatar billede flashit Nybegynder
12. august 2007 - 11:04 #2
Er det er Tag Cloud du mener?, hvis ja, så er der en tutorial her:

http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/102506-1.aspx

og her er der en til at downloade, og tilrette.
http://wingiolabs.blogspot.com/, under Download an ASP.NET Tag Cloud Sample

håber det hjælper dig på vej
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
09. oktober 2007 - 14:45 #3
flash vil du lægge et svar
Avatar billede flashit Nybegynder
12. oktober 2007 - 16:18 #4
Yes' sir :-)
Avatar billede flashit Nybegynder
13. oktober 2007 - 22:48 #5
Fik du det til at virke?