Avatar billede coet Nybegynder
10. august 2007 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nogle gode råd?

Hej eksperter!
Jeg er ved at blive sindsyg på min computer, den slukker & genstarter bræt lige pluslig, og jeg kan ikke finde ud af hvornår og hvorfor den gør det?...
Det skal lige siges at den er vel 9 månder gamle, jeg har selv bygget den, den er kølet med vand og er overclocket fra 2,4 til 3,4 og der har den kørt perfekt indtil nu. Først tænkte jeg på om det var Pga. clocket der lige pluselig lavede fejl, så nu har jeg resat biosen så den køre fuldstændig normal igen, men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at sætte mindere strøm til cpu´en. Men det hjalp ikke. Så prøvede jeg mere strøm. Hjalp heller ikke. Graderne på cpu & mb ligger normalt nok. (30-40 grader)
Hvad kan det være? jeg tror selv lidt på det er cpu´en eller bundkorte der er problemmet? Har aldrig hørt om ram der kunne få cpu´en til at slukker & genstarte kun fryse!
Hvad tror i der er problemmet? Jeg har ikke bare lyst til at sige "ok jeg køber bare en ny cpu! Når det var ikke det, så køber jeg bare et nyt bundkort, Når det var heller ikke det........
Er der en der har været ude for noget nær det samme? så skriv endelig...
mvn. karsten

computeren ser sådan ud...

asus p5b - bundkort
intel E6600 (2.4ghz) - cpu
asus 7950 1gb - grafikkort
2gb DDR2 corsair 8500 dual - ram
10. august 2007 - 09:59 #1
... er det nu blevet til en TELEFON ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2007 - 10:19 #2
prøv at teste dine ram med memtest

http://www.memtest.org/
Avatar billede coet Nybegynder
10. august 2007 - 12:15 #3
jeg har prøvet at geninstaller windows (XP pro)
jeg kan ikke sige hvornår den slukker og genstarter. den kan gøre det efter 5 min eller måske efter 2 timer også er det ligemeget om jeg spiller eller surfer,høre musik eller køre et virusprogram.
som jeg også har beskrevet.
jeg har kørt SuperPI 32M et par gange i træk uden der skete ikke noget.
mvh. karsten
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2007 - 14:43 #4
Højreklik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Avanceret -> Klik på "Indstillinger" under "Start og genoprettelse" -> Fjern flueben i "Genstart automatisk"

Nu skulle du i stedet få en fejlmelding frem når det sker, så er det måske lidt lettere at finde fejlen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2007 - 15:01 #5
har du kørt memtest?
Avatar billede coet Nybegynder
17. august 2007 - 09:52 #6
Jeg takker for alle svarene! Det var rammene den var galt med. har købt nogle nye og nu køre det igen :-)
mvh. coet
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. august 2007 - 11:54 #7
hvorfor tager du selv point? Det er sku ikke god stil det der, håber sandelig det er et uheld