Avatar billede tommyt Nybegynder
07. august 2007 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ATA harddisk, er det muligt?

Hej allesammen. :)

Jeg vil lige høre inden jeg prøver. Om jeg bare skal sætte mine to ATA diske til IDE2 (da IDE1 er dvd-drev), eller er det ikke alle bundkort, der accepterer ATA, men kun SATA?
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. august 2007 - 17:11 #1
du kan fint sætte dine ata diske til ide stik, det er de beregnet til, sata diske har sata stik på et bundkort.

Husk at checke ata diskene for hvilken er master/slave
Avatar billede tommyt Nybegynder
07. august 2007 - 17:14 #2
okay, tak.
- det var bare fordi, at ham jeg fik computeren af sagde jeg kun kunne bruge SATA, men det er jo så løgn, eller hvordan? :)

kan det være fordi der ikke var et IDE kabel mere med?
- jeg har nemlig lige fundet et ekstra, det var derfor jeg lige ville høre :)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. august 2007 - 18:13 #3
Det lyder usansynligt, at du kun kan bruge Sata. Hvis du på bunkortet kan se de
brede stikdåser til Ide kabler, kan du bare bruge dem.
Det kabel du har fundet er et Ide kabel hvis det er ca. 5cm bredt. Hvis det kun
er Ca. 8mm. er det et Sata kabel.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. august 2007 - 19:06 #4
der er rigtig mange bundkort der har både ide og sata, faktisk de fleste vil jeg skyde på.

Hvis der er ide stik på bundkortet kan du sætte 2 enheder på pr ide stik, sata 1 stk pr stik
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 22:47 #5
Fandt du ud af det?
Avatar billede tommyt Nybegynder
16. august 2007 - 16:29 #6
undskyld jeg ikke lige har svaret tilbage, men ja, jeg sidder faktisk ved den computer det handlede om. Den køre bare perfekt :)

- og tak til jer begge.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 16:39 #7
OK! husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede tommyt Nybegynder
20. august 2007 - 23:47 #8
Luk. :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. august 2007 - 07:19 #9
hvorfor tager du selv point, visse folk incl admins mener det er dårlig stil og kan være årsag til at blive banned. Håber da det er en fejl fordi du er ny, ellers er det sku for ringe, men jeg kan se på din konto du ikke er ny, ret venligst denne fejl, man får sku ikke hjælp for selv at tage point