Avatar billede henrikmj Nybegynder
05. juni 2001 - 22:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Asus P2B-LS giver intet skærm billede.

Jeg har lige monteret et Asus P2B-LS men en P3-600E i FCPGA, og et ATI AGP grafikkort. Ved opstart blinker dioderne ikke i tastaturet, ej hellere kommer der noget skærm billede. Jeg ved ikke hvilken bios der er på boardet, jeg har prøvet med 3 forskellige grafikkort, uden held. Jeg har også prøvet med en slot1 P3-500. Og jo der er ram monteret i maskinen. Hvordan opdaterer man sin bios med en processor som først bliver supportet i en senere bios version..??
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 22:50 #1
Hvilken rev. er bundkortet?
Hvor mange volt giver du processoeren? Det er ikke sikkert bundkortet kan give 1.65V, så derfor kan du prøve med 1.8V hvis det er tilfældet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 22:50 #2
Kommer der noget Beep.Snurrer blæserne og kan du høre Hd gå i omdrejninger. Lyser lamperne for HD og Power on?
Hvad er dit styresystem?
Avatar billede francke Nybegynder
05. juni 2001 - 22:51 #3
Kommer der ingen biblyde!1
Avatar billede henrikmj Nybegynder
05. juni 2001 - 22:57 #4
Motherboardets revision er 1.02. Der er åbent bart mange versioner af boardet, der er ingen steder men kan stille (jumpe) hvor meget strøm processoren skal have.
HD led lyser og blæseren i kabinettet og på processoren kører også.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 22:58 #5
Hvis dit bundkort er Rev. 1.02-1.03 skal du give processoeren 1.8V
Hvis det er 1.04 eller nyere, skal du bruge 1.7V (Jeg mener ikke det kan gå ned til 1.65) Du skal sætte volten på converteren.

Hvis Volt og din FSB hastighed står rigtigt, så dobbeltcheck at alle stik og kort sidder oredentligt, og at de er vendt den rigtige vej.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 22:58 #6
Avatar billede henrikmj Nybegynder
05. juni 2001 - 22:59 #7
Den converter jeg bruger, er der ingen jumpere på.
Skal jeg have fat i en hvor jeg kan justere volten på.?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 23:05 #8
makse > du mener vel spændingsregulatoren (converter), men det styres vel af jumpere!

henrikmj> Beepede den også og hvor mange gange, den skal normalt beepe 1 gang for normal start.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 23:06 #9
Når dit bundkort er Rev. 1.02 kan det kun gå ned til 1.8V Og dette indstilles automatisk af bundkortet. De 1.8V skal derfor sættes på converteren, ja.
Hvis du ikke kan ændre Volt på converterem, ja så skal du havde fat i en anden.
Brug evt. en Asus S370-133 adapter. Den passer også i holderne på bundkortet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 23:06 #10
Du har vel ikke byttet om på keyboard stik og musestik?
Avatar billede henrikmj Nybegynder
05. juni 2001 - 23:07 #11
Den FCPGA til Slot1 converter jeg bruger har ingen jumpere, så jeg har PT. ingen steder hvor jeg kan justere spændingen. Og maskinen beeper ikke under opstart, heller ikke den ene gang som den nu skal under en opstart.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 23:10 #12
Ja, så skal du som sagt havde fat i en converter, hvor du kan bestemme hvor mange volt processoren skal havde.
Btw, så vil din P3-600E ikke tage skade af at køre med 1.8V hvis du er bekymret for det. :)
Avatar billede henrikmj Nybegynder
05. juni 2001 - 23:10 #13
Nej mus og keyboard sidder som de skal, keyboard nederst mod boardet og musen øverst.
Avatar billede henrikmj Nybegynder
05. juni 2001 - 23:13 #14
ok, så skaffer jeg lige en Asus converter.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 23:26 #15
Ja, det skal bare være en der understøtter Coppermine, og hvor du kan indstille Voltage.
Takker for point. :)