Avatar billede dail Nybegynder
07. august 2007 - 09:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettet ny brugerkonto til XP som jeg ikke kan slette igen

Hej

Jeg har en computer med XP, hvor der indtil nu ikke har været oprettet brugerkonti, så hver gang jeg har skulle logge ind på computeren har det været med en brugerkonto, der hedder "administrator". Jeg opretttede en ny konto fordi, der var en der skulle hjælpe mig med min computer via "fjernforbindelse".

Efter jeg har fået oprettet denne nye bruger kan jeg ikke længere logge ind som "administator", hvilket er meget irreterende, da alle mine ting og min normale opsætning under dette login.

Jeg har været inde og læse lidt om hvordan man får slettet en bruger og her har jeg set at man skal vælge en anden konto som admin konto, hvilket jeg har forsøgt mig med. Jeg fik vist valgt en bruger har noget med fjernforbindelse at gøre... Men problemet er så at jeg har været inde og fravælge muligheden for fjernforbindelse og dermed forsvandt den bruger jeg havde valgt som admin. Og nu hvor den konto jeg vil slette er blevet en begrænset brugerkonto kan jeg ikke få lov at tilvælge fjernforbindelse eller gøre mange andre ting i øvrigt.

Når jeg går ind i "administration" i kontrolpanelet kan jeg se de brugerkonti der ligger og den jeg gerne vil bruge og hedder administrator ligger der også men jeg kan ikke få slettet den nye jeg har oprettet.

Det lyder vist mere uoverskueligt end det egentlig er, så jeg håber der er en der kan hjælpe mig med problemet.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2007 - 10:06 #1
Start op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) så kan du logge ind som "administrator".
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2007 - 10:07 #2
Avatar billede dail Nybegynder
07. august 2007 - 11:58 #3
Tak for hjælpen Vejmand. Det lykkedes... Smider du et svar?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2007 - 14:58 #4
Velbekomme, svar kommer her.  :-)