Avatar billede giuliodk Nybegynder
05. august 2007 - 02:03 Der er 3 kommentarer

Jeg vil lave en hjemmesiden +mysql

er der nogen som vil gerne hjelp mig med dette?

jeg vil gerne lave en kursuskatalog hjemmesiden
siderne er dem her:
yoga kursus
pilates kursus
Syning kursus
Stemmetræning kursus
malekursus
Guitarundervisning
Kvinderkursus
Drømmetydning kursus
+ temadage

vorden skal jeg start jeg har købte DREAMWEAVER 2004

JEG VIL GERNE LAVER UDTRAK MED MYSQL  TEKST+BILLED
KAN DETTE LED SIG GØRE OG VORDEN?
ER DER NOGEN SOM VIL ELLER ER TÅLMODIG NOGET TIL
OG SKÆRE I PAP FOR MIG DA,JEG ER LIGE BEGYNDTE MED PHP?

DET ER 60 POINT DEM SOM HAR LYST TIL OG HJELPE  TAK
Avatar billede langthjem Nybegynder
05. august 2007 - 11:49 #1
Du skal nok ikke regne med at få den hjælp du beder om, for du beder jo faktisk nogen om at lave siden sammen med dig.
Mit forslag er at du starter med at læse lidt om HTML (F.eks. http://www.html.dk/tutorials/html/)
Dernæst læser du om PHP (F.eks. http://www.php.net/manual/da/)
Når du er kommet lidt igang, og har leget med det, så kan du jo stille enkelt spørgsmål herinde, og dermed få hjælp til at lave dit site.
God fornøjelse med at lære PHP.
Avatar billede giuliodk Nybegynder
05. august 2007 - 12:53 #2
jeg kan godt lave en hjemmeside med html
og lidt har jeg leget med php
for eksp: include ind i html
og udtrak med mysql har jeg også prøvet en gang.
og ved også at php skal start med <?php  og slut  med ?>
include ("menu.inc.php "); de simpel ting kan jeg husk.
Og da, jeg ikke er god til english bliv det meget sværet for mig.

det jeg soden set skulle havde hjelp hvad:
med de forskellige Kursus hvis men kan lave en enkel table om dem
og på efter lave udtrak med mysql på en side inklusiv billed.
Avatar billede bpuschl Nybegynder
14. august 2007 - 13:25 #3
Først og fremmest skal du nok mere tænke i Open Source løsninger. Det lyder som om at du gerne vil lave et komplet CMS (Content management System) site.

Jeg kan anbefale at du prøver at kigge på www.joomla.org som er det bedste cms system som findes. Dette system er som nævnt open source hvilket betyder gratis :-)