Avatar billede hechrist Nybegynder
02. august 2007 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer deling fra router 1 til router 2 / printer

Hej

Har en router(på loftet) forbundet til kabelmodem - forbindelse til 4 rum i huset.
Har nu købt en ekstra router(router/switch/wlan/printserver DI-524UP9)for ikke at skulle tænde en PC for at printer fra de andre pc'er i huset. Og for at bruge WLAN til min laptop.

Router 2 sidder i et af de 4 rum som Router1 har fobindelse til.

Hvordan giver jeg adgang til at de pc'er på Router1 kan printe via Router2 (alt på router2 kan fint udskrive)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. august 2007 - 21:15 #1
hvis du slår DHCPen fra på router 2 skulle det meget gerne komme til at virker :)
Avatar billede hechrist Nybegynder
03. august 2007 - 20:03 #2
OK - hvad hjælper det ud over at routeren ikke uddeler ipadresse til LAN portene
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. august 2007 - 21:13 #3
så er det router 1 der styre uddelingen af ip'er, derved kan alle computere snakke sammen uden at skulle sidde og lave en besværlig ip forward på router 2 :)
Avatar billede hechrist Nybegynder
04. august 2007 - 10:24 #4
DHCP er slået fra - men jeg får stadig ip'er fra router 2(ender på .2.xxx R1 ender på .1.xxx). Har genstarted router 2, ingen ændring.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede hechrist Nybegynder
09. november 2007 - 11:02 #5
Har kontaktet D-link - det kan ikke lade sig gøre