Avatar billede peder-dingo Nybegynder
02. august 2007 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

"Begrænsende faktor" i ens pc

Hej!
Hvordan finder man ud af hvad den begrænsende faktor er i ens pc? Altså om motherboardet, grafikkortet, processeren osv., er det der trækker sin pc's ydelse ned og derved kunne betale sig at udskiftes? Nogen måde man kan se fx hvilket motherboard og andet hardware der sidder i ens pc? Altså mere detaljeret end enhedshåndtering?
Avatar billede talrinys Nybegynder
02. august 2007 - 14:41 #1
Smid detaljer omkring dit system og jeg kan give et bud :)
Som udgangspunkt er harddiske altid langsommest, men det ville være en meget underlig analyse at komme frem til. Mere RAM hjælper ofte, men igen, smid detaljerne.
De burde stå i manualen der fulgte med til tingene, eller hvis du har købt computeren færdiglavet, på producentens hjemmeside eller ordrebekræftelse.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. august 2007 - 15:11 #2
Du kan benytte everest til at se flere detaljer omkring din hardware,hcma har den sidste frie version liggende.http://hcma.dk/tips31to40.htm#no34
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2007 - 16:48 #3
Kig på CPU forbrug i task manager - høj procent indikerer flaskehals.

Kig på paging også i task manager - meget indikerer for lidt memory.

Kig på hvor meget hard disk dioden lyser.
Avatar billede kfz Nybegynder
02. august 2007 - 17:07 #4
arne v - selvom der ikke er meget aktivitet på harddisken, kan den stadig godt være langsom og sløve systemet - bare en sidenote ingen kritik.

men igen den eneste måde at kunne give et sikkert svar er ved at vide hvad systemet er bygget op af, og vide hvad man skal kigge efter.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
13. august 2007 - 14:48 #5
Den er lige til reperation, men vender tilbage når jeg får den igen! ;)
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
21. august 2007 - 12:21 #6
Maskinen skulle skrottes... bare læg svar
Avatar billede kfz Nybegynder
21. august 2007 - 18:27 #7
svar - hvis du mener jeg er berettiget til point?
Avatar billede talrinys Nybegynder
21. august 2007 - 18:51 #8
Ditto :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2007 - 00:25 #9
.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
04. september 2007 - 10:17 #10
Kan I ikke dele point?