Avatar billede k_la Nybegynder
01. august 2007 - 11:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP Licensfejl

Hej

Jeg har været igang med en "upgrade" af min bærbare Dell-PC med en ny og større harddisk. Jeg har clonet disken med Norton gost ver 9 over på den nye disk via et USB-drev (uden fejl ved overførsel).
Jeg kan godt boote på disken når den er sat i PC'en, og den kommer med login, men så får jeg en fejl på at den ikke kan finde/validere XP-licens, hvorefter den logger af.
Det hjælper ikke at prøve i fejlsikker tilstand eller med kommando prompt.
(jeg har desværre ikke en XP-CD der kan bootes på, da jeg har ferie og CD'erne ligger på arbejdet).
Er der nogen der har et bud på hvordan man kommer videre ?
Avatar billede gf400 Nybegynder
01. august 2007 - 11:42 #1
er det en oem version?
Avatar billede frewald Nybegynder
01. august 2007 - 11:45 #2
Mit bud er umiddelbart at ringe til microsoft, da din windows skal aktiveres igen. De ved også hvordan du skal gøre det.

(taget fra http://www.microsoft.com/danmark/kundeservice/privat.mspx)
Har du problemer med at aktivere dit Microsoft produkt, kan du her læse mere, eller ringe til vores: Aktiveringscenter: 80 70 13 15 + tryk 4 for at tale med en agent
Åbningstider: man - fre kl. 7.00 - 22.00
Avatar billede k_la Nybegynder
01. august 2007 - 12:44 #3
gf400, når der er tale om en bærbar Dell er det altid en oem version - p er jo preinstalleret!

frewald, det hjælper nok ikke at ringe til microsoft, eftersom man ikke kan komme til et punkt hvor indtastning  af andet end login og password er mulig
Det jeg jagter er en metode til at komme så langt at jeg kan komme ind og reaktivere XP-licensen (resten af proceduren med telefonen kender jeg godt)
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
05. august 2007 - 19:38 #4
ctrl-f11 ved boot. Starter PC-restore på en original formateret dell barbær harddisk. Forsøg evt flere gange. Er diskens partioner ændret, virker det ikke. Læs om pc-restore på support.dell.dk.
Avatar billede k_la Nybegynder
05. august 2007 - 22:58 #5
En restore vil jo slette hvad der er på disken  - det er jo ikke formålet med at lave en ghost over på en ny disk
Avatar billede frewald Nybegynder
06. august 2007 - 13:39 #6
k_la> Uden at vide det med sikkerhed, vil jeg tro at Microsoft ved hvordan du aktiverer XP i den situation. Prøv at ring - det kan jo være du bliver positivt overrasket :)
Avatar billede k_la Nybegynder
14. august 2007 - 22:51 #7
Har løst problemet ved at reparere den gamle disk gentagne gange inden overførslen - det ser ud som om der har væert sektorfejl, som betydet fejl ved overførslen til USB disken - læg nogle svar hvis i vil dele pointene
Avatar billede frewald Nybegynder
15. august 2007 - 12:57 #8
Super at du fik det løst. Og jeg behøver ikke nogen point :)
Avatar billede k_la Nybegynder
31. august 2007 - 17:41 #9
lukker spm