Avatar billede unistudio Nybegynder
01. august 2007 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Domæn navn med "og" eller ej

Hej i der ude.
Jeg er kommet lidt i tvilv - og jeg håper at i kan hjælpe mig.

jeg skal købe et domæne til en kunde. Hans firma hedder Rit&Rad. når jeg nu skal købe domænet skal jeg så købe ritrad.dk eller ritograd.dk(alså med "og")?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. august 2007 - 11:28 #1
Du skal da købe begge dele og pege dem på samme side..

Så er det ligemeget hvad folk skriver.. så havner de på samme side..
Avatar billede gf400 Nybegynder
01. august 2007 - 11:30 #2
du kunne også købe ritogråd.dk eller  ritråd.dk og de 2 du nævnte så er det jo stor chance for folk kan ramme siden.
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. august 2007 - 11:30 #3
eller rit-og-raad.dk osv.

Det er en smagssag. Selv ville jeg nok fortrække ritograd.dk
Avatar billede frewald Nybegynder
01. august 2007 - 11:38 #4
Mit råd er lidt som therealyoda> Køb alle de kobinationer som folk kunne finde på at købe. Et firma har normalt råd til at betale de få kr. det koster at ha' domænet. Og køb endelig også versionerne med .com - så er det fremtidssikret. Men skynd dig at gøre det - alene det at du har posted navnene herinde kan være nok til at en domænehaj kommer dig (og kunden) i forkøbet.
Forøvrigt så husk at registrere navnene i kunden navn - ikke dit eget. Det er den mest fair service, og så hænger du ikke på domænerne hvis de ikke gider betale.
Avatar billede it-dk Nybegynder
01. august 2007 - 18:34 #5
Hvis det er til et firma ville jeg nok tage begge. Domæner koster jo ikke meget og den årlige afgift er efter min menig ikke dyr. Jeg ville så pege det ene domæne over på det andet.
Avatar billede gurly Praktikant
12. december 2007 - 01:04 #6
det skulle han have tænkt på da han navngav firmaet  c",)
du kan også købe et domain som hedder noget helt andet,
og så bre bruge Rit&Rad som tittel på forsiden, for så vil en søgning på google efter Rit&Rad alligevel vise siden, det er jo sidens tittel der bliver brugt som overskrift i søgeresultat på google

så køber du et af de andre domainer så er det også vigtigt at bruge Rit&Rad som tittel
Avatar billede unistudio Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:41 #7
takk for hjælpen alle sammen