Avatar billede carinamarie Nybegynder
27. juli 2007 - 22:25 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Sikring af trådløst net..Jeg kan ikke finde ud af hvordan

Jeg har lige fået trådløs router(Belkin) Og jeg kan sinpelthen ikke finde ud af at sikre min linie.. Er den nogen der vil forbarme sig over mig? VH Carina(grøn på dette område)
Avatar billede enya Nybegynder
27. juli 2007 - 22:44 #1
Håber det er OK, at jeg er "med på en lytter"..?
Avatar billede kalp Novice
27. juli 2007 - 22:58 #2
nemt:D

åben et internet explorer vindue og skriv dette

http://192.168.2.1/

tryk enter

klik på menu punktet security

vælge en af de 2 måde du kan sikre det på.. angiv et password ...gem og evt restart router.
Avatar billede enya Nybegynder
27. juli 2007 - 23:20 #3
Håber det er OK jeg spørger i dit smp. Carina..?
Hvor ser man om routeren understøtter WPA, 128bitWEP eller 64bitWEP...?
Og skal man sætte password på..?
Avatar billede carinamarie Nybegynder
27. juli 2007 - 23:57 #4
De har jeg prøvet men det vil ikke som mig..den siger den skal have en kode men dn vil ikke godkende koden og det er ikke fordi jeg har prøvet at skrive en kode før..er det mig der er dum? :-)
Avatar billede kalp Novice
28. juli 2007 - 00:01 #5
enya >> under security...

måske tænker du mere på om hvordan man ved om en pc kan logge på WPA netværk?
Det kan den med SP2 installeret.

carinamarie >> du skal skrive en længere kode evt.. og prøv med nogle tegn i også
Avatar billede carinamarie Nybegynder
28. juli 2007 - 00:06 #6
Dn siger bare at de netværksindstillinger som er gemt ikke stemmer overens med kravene for netværket  :-) jeg ER dum
Avatar billede carinamarie Nybegynder
28. juli 2007 - 00:12 #7
nu siger den at netkortets kapacitet er for lille....troede det var umuligt at ødelægge noget så oplagt som et password og sikring til sin compter...men man siger jo at jo dårligere man er jo større skade
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 00:15 #8
Det gør jeg nok... Er desv. heller ikke nogen ørn til trådløst netværk.. :(
Men jeg kan vel ændre det igen, hvis det ikke lykkes..?
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 00:16 #9
Hej Carina... Så er vi da 2 "dumme eksperter"... :-)
Avatar billede carinamarie Nybegynder
28. juli 2007 - 00:21 #10
hehe godt med en artsfælle..jeg må af nettet nu ellers er jeg bange for at jeg gør noget jeg vil fortryde.... håber hjælpen kommer imorgen,  hvis min computer ikke er blevet overtaget af andre indtil da :-)
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 00:25 #11
Ja, det er ikke værst ..! Jeg prøver nu og ser, hvad der sker..!
Avatar billede carinamarie Nybegynder
28. juli 2007 - 00:29 #12
held og lykke  I am OUT  :-)
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 00:34 #13
Tak.. Og so am I... Det lykkedes nemlig ikke .. :-(
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 19:02 #14
Carina: Har du fået det til at virker...?
Kalp: har SP2 installeret - men jeg har vist brug for en "guide for Dummies"... :(
Det virker UDEN sikkerhed aktiveret (men det er jo ikke "smart".!)
Men ikke MED WPA sikkerhed aktiveret..
Har du et forslag/løsning..??
Avatar billede kalp Novice
28. juli 2007 - 19:12 #15
jeg synes bare ikke rigtig der er så meget til det :S

når i er inde i routeren som trykker security så trykker i på "submit" uden at indtaste kode i det første vindue.

Sæt security mode til : WPA/WPA2- Personal(PSK)
Sæt authentication til : WPA-PSK
Sæt encryption technique til: TKIP

indtast et password..

tryk apply changes.. og så burde det altså være det.

I skal selvfølgelig efterfølgende på jeres wireless forbindelse indtaste password! klik på properties på forbindelsen og indtast den så det bliver anvendt til login.
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 19:25 #16
Tak - kalp..!
Har igen gjort som du beskriver..!
Det virker kortvaringt - så bliver forbindelsen "cuttet" (af hvad ved jeg ikke). Det er lidt mystisk.. :(
Avatar billede kalp Novice
28. juli 2007 - 19:45 #17
hvorfor du bliver smidt at ved jeg ikke lige:D
Du kan selvfølgelig prøve at slukke firewall'en og se om den har noget med det at gøre
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 19:55 #18
Tak - din beskrivelse af fremgangsmåden er rigtig god :)
Jeg må hellere oprette et smp. hvor du får points for din hjælp..!
Kan heller ikke regne ud, hvorfor jeg bliver smidt af.. Men prøver lige dét med firewalle'en..
Avatar billede kalp Novice
28. juli 2007 - 20:00 #19
enya >> Du behøver ikke oprette et spørgsmål med point i:D det helt okay;)
Avatar billede enya Nybegynder
28. juli 2007 - 20:14 #20
kalp > Takker.. Men det er da ellers velfortjente points.. ;-)
Det virker desværre ikke endnu.. :(
Har deaktiveret Windows Firewall. Vil prøve det samme med Comodo.
Avatar billede carinamarie Nybegynder
29. juli 2007 - 00:47 #21
kalp...det lyder til at den oplysning vedr security kan virke...har nemlig kun prøvet wep..er ikke hjemme nu så kan ikke tjekke det på min egen..men tusind tak for hjælpen..

enya. sjovt i bruger mit forum...så er vi i samme båd.mit hoppede også af efter få sekunder..måske det hjælper hvis du sørger for kun at have 1 enkelt trådløst netværk på..evt restarte din router..ja hvad ved jeg..men det virkede for mig...

vi bliver forhåbentlig dygtigere  :-)
Avatar billede kalp Novice
29. juli 2007 - 01:01 #22
Vi må se når du kommer hjem så:D
Avatar billede langbein Nybegynder
29. juli 2007 - 18:52 #23
Det kan jo vare litt forskjell paa Belkin og Belkin. (Har selv et par.)

Hvis du legger ut info om eksakt type saa kan jeg da forsoke aa downloade og gaa gjennom den aktuelle konfig manual.

Kan event logge meg paa i morgen via Notebooken og riktig ae, oe, aa (Men helt riktig blir det jo uansett ikke ..)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. juli 2007 - 18:53 #24
Slik som kalp beskriver det over er ellers slik som jeg selv logger paa med wpa, det ser riktig ut. Mon det kan vaere noe med ip adresser og slikt i tillegg ?
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 19:00 #25
Hej langbein.
Hvis jeg oprettet et nyt spørgsmål vedr. samme problem
Og dét oplyser hvilken Belkin Router jeg har, vil du så kigge på det også..?
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 19:02 #26
Sorry... Noget vrøvl jeg fik skrevet.. :( Prøver lige igen..!
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 19:04 #27
Hej lanbein:
Hvis jeg opretter et nyt spørgsmål vedr. samme problem, og déri oplyser hvilken Belkin Router jeg har, vil så kigge på det også..?
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 19:07 #28
Sorry langbein: Håber du forstår mit spørgsmål - selvom jeg fortsætter med tastefejl / vrøvl...?
Avatar billede carinamarie Nybegynder
29. juli 2007 - 21:06 #29
Enya..du virker som om din computer har taget pippet fra dig..:-)
jeg tror jeg har luret hvad vi gør forkert...er først påmin egen maskine imorgen og hvis det virker...giver jeg dig besked
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 21:36 #30
Carina: det har du helt ret i... :-) Det fremgår vist tydeligt af de mange forsøge på at skrive et simpelt smp. til langbein.. !!
OG jeg måtte i går have TDC support for at kunne komme på nettet via alm. kabelforbindelse.. Derfor er jeg HOLDT med at rode med den trådløs forbindelse...
Avatar billede enya Nybegynder
29. juli 2007 - 21:39 #31
Jeg "kløjs" stadig i det - manglede liige resten... :-(
Ja tak - du må gerne skrive, hvad du finder ud af... :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
30. juli 2007 - 14:33 #32
Yes, I do have a number of errors here as well. (Missing ae, oe, aa in webcafe, bangkok).

You can do it as you want if you will make a new question or not.

If you post the type or model of Belkin router, I will look into it while connecting my notebook (That has ae, oe, aa, he, he ...)
Avatar billede enya Nybegynder
30. juli 2007 - 15:51 #33
Hej langbein,
Jeg vil ikke bare "overtage" carinamaria's smp. - mere end jeg allerede har gjort (sorry...)
Og især ikke hvis hun får det til at virke, efter jeres tidl. indlæg.
Så jeg venter lige på respons fra hende, inden jeg evt. opretter et nyt spørgsmål.!
Avatar billede langbein Nybegynder
30. juli 2007 - 16:31 #34
Nååå .. Hadde ikke fått med meg at det var to spørsmålsstillere, selv om jeg faktisk hadde lest gjennom tråden :-)
Avatar billede carinamarie Nybegynder
30. juli 2007 - 23:34 #35
hey..undskyld jeg ikke har meldt tilbage..jeg kommer først på min egen maskine imorgen, og har gerfor ikke min egen maskine..
helt ok med jeres kommunikation her -)  det skader jo ikke mig,,,
Avatar billede langbein Nybegynder
31. juli 2007 - 05:33 #36
OK. Hvis du/dere legger ut type/modelbetegnelse på router/modemet, så vil bli forssøkt å lage en enkel (=nem, liketil) framgangsmåte ut i fra produsentens manual. .. men jeg reiser snart til et sted der det trolig/mulig ikke finnes internett, så det bør evnet skje før dette.
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 12:47 #37
hej..den router jeg bruger hedder belkin, model F5D7230-4...
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 13:01 #38
Hej langbein, Jeg kan ikke finde et modelnr. på min Belkin router - der står kun "wireless G Router" på kassen, routeren osv.
Hej Carina, Tak fordi jeg også må bruge din tråd.. håber vi begge blir klogere :)
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 13:14 #39
hey enya..jeg tror ved gud at jeg har fundet ud af det nu!!!  læs under

routeren der står modelnavnet ...
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 13:21 #40
Hej carina, Tak - det gør det jo osse :)
Vi har samme model: Model F5D7230-4.
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 14:01 #41
jeg er på messenger: ninneminne@msn.com  hvis jeg evt skal hjælpe?
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 14:11 #42
Hej igen carina, har du fået det til at virke..? Jeg er ikke på messenger :(
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 15:13 #43
ja tror søreme det virker nu...download messenger...nemmere at forklare der for mig...
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 15:18 #44
Hej og ok det vil jeg gøre nu.. Er du på messenger nogen tid endnu..?
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 15:29 #45
Havde messenger installeret.. :)
Og er logget på nu som enya17.dk@hotmail.com.. Kan du finde mig...??
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 16:02 #46
Hej carina, Logger af messenger nu - men vi kan evt. prøve igen senere idag..
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 21:28 #47
kalp...tak for din gode hjælp  alt virker nu.. nu vil jeg give dig din point, men heller ikke det kan jeg klare  :-)
Avatar billede kalp Novice
31. juli 2007 - 22:13 #48
Hej carinamarie >>

Det er faktisk nemt nok, at give point=)

Nederst i venstre hjørne ca. vil du kunne se en boks hvor der står mit navn i.. det skal du klikke på så det markeres.

Først herefter skal du trykker på accepter svar:)
Avatar billede kalp Novice
31. juli 2007 - 22:14 #49
Doh! har ikke lagt et svar:P
Det gør jeg her nu så du vil se en boks med både dit og mit navn i.. du markere bare mit:)
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 22:24 #50
hej kalp: Det er ikke din hjælp, som fejler noget.. :) Men vi er nogle, som ikke er "super-skarpe" til det her.. :(
Avatar billede kalp Novice
31. juli 2007 - 22:46 #51
Det også fair nok=)
I lærte sikkert en masse af det her:P
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 22:50 #52
Ja og tak.. :)Og carinamaria er blevet så "skrap" til det, at hun vil guide mig (igen) i morgen.. :D
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 22:59 #53
sådan..de point har du klart fortjent!!! men nok nemme point for sådan en stjerne som dig..var selv skrap dengang man kørte på gamle modem.. hehetak igen...
Avatar billede carinamarie Nybegynder
31. juli 2007 - 23:01 #54
Nu er jeg klar til de rigtige udfordringer...og hvis jeg kan hjælpe enya så er min lykke gjort---im out
Avatar billede kalp Novice
31. juli 2007 - 23:08 #55
carinamarie >>

tak for point=)

ps. jeg har ikke en stjerne.. har bare meget hvide tænder, som skinner i det rigtige lys:D
Avatar billede carinamarie Nybegynder
01. august 2007 - 00:16 #56
haha Du er et oplagt emne til min datter om et par år  :-)  colgate er godt!!!
Avatar billede enya Nybegynder
01. august 2007 - 02:02 #57
=>langbein: En slutbemærkning til dig...
Jeg (enya) prøver at få carinamarie til at guide mig gennem...
Og hvis det ikke lykkes opretter jeg et nyt spm., som jeg håber du vil kigge på..
Avatar billede carinamarie Nybegynder
01. august 2007 - 10:36 #58
slut og tak for al hjælp!!
Avatar billede carinamarie Nybegynder
01. august 2007 - 10:36 #59
---