Avatar billede langbein Nybegynder
24. juli 2007 - 10:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sentral administrasjon av desktop firewalls.

En grunn som medfører at forskjellige desktop firewalls er lite andvendbare i en bedriftssammenheng er at de ofte må konfigureres individuelt, på hver enkelt desktop samtidig som de også ofte forutsetter en interaktiv dialog med brukere, der brukeren setter sikkerheten.

Her har den danske desktop firewall leverandøren Netop (tidligere produktnavn bitgard, tror jeg) utviklet en ganske elegant løsning der selskapets desktop firewall kan settes til å konfigureres automatisk fra en sentral policy server.

Løsningen er ellers ikke gratis men man kan downloade 30 dagers demo installasjoner for å teste prinsippet.

Løsningen virker kjempesmart synes jeg.

Er det noen som kjenner til om det finnes andre personal firewall eller desktop firewall produkter med en tilsvarende sentral mulighet for konfigurering og for anvendelse i et bedriftsmiljø ?

(Fikk eller en mail fra sjefen selv hos Comodo der han forteller at Comodo vil forøke å komme med en noenlunde tilsvarende løsning i løpet av høsten.)

Policy server eller sentral konfigureringsmulighet for desktop firewall finne det for noen andre desktop firewall produkter ??
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2007 - 10:34 #1
Trend Micro Officescan er dog både Virus og Firewall og kan sættes op centralt
Avatar billede langbein Nybegynder
24. juli 2007 - 12:02 #2
Takker .. Ser ellers at Microsoft har kommet med et produkt, MS Forefront, men dette er kun en antivirusløsning, eller har vi noen desktop firewall der ??

http://www.microsoft.com/forefront/prodinfo/overview.mspx
Avatar billede langbein Nybegynder
24. juli 2007 - 12:07 #3
Legger til linken for Trend Micro Officescan for senere referanse (Kjente ikke til dette produktet mht mulighet for sentral administrasjon, men googlet litt for flere opplysninger.)
http://us.trendmicro.com/us/products/enterprise/officescan-client-server-edition/
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2007 - 12:10 #4
langbein -> Vi kører det på arbejdet med tilfedshed !
Avatar billede langbein Nybegynder
24. juli 2007 - 12:59 #5
Takker ! Håper ellers på flere svar ettersom jeg forsøker å få oppdatert mine kunnskaper best mulig :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. juli 2007 - 18:55 #6
Anybody who knows some other allternatives for central administration than fron trend micro and Netop ? (Sorry, don't have the ae, oe, aa.)
Avatar billede langbein Nybegynder
05. august 2007 - 14:04 #7
leif -> legger du svar ?
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2007 - 07:40 #8
Hvis du synes