Avatar billede m-hansen Nybegynder
23. juli 2007 - 18:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sort skærm under opstart

Hvad kan der være galt? min skærm er sort indtil windows starter op. dvs. jeg kan ikke se hvad der sker under boot og kan ikke komme i bios. med en anden skærm virker det fint, og den "sorte" skærm virker på en anden pc
Avatar billede cpufan Juniormester
23. juli 2007 - 18:18 #1
skærmen er ikke sat op til at køre 480 x 600, det skal du nok gøre direkte på skærmen.
min viewsonic fladskærm har det samme problem periodisk
Avatar billede m-hansen Nybegynder
23. juli 2007 - 21:30 #2
den er sat op til 1280x1024
Avatar billede cpufan Juniormester
23. juli 2007 - 22:40 #3
ja, men dos-starten (den med alle teksterne) kører kun i 480 x 600 opløsning,
indtil windowslogoet kommer, der skiftes der så til til indstillede opløsning.

Og så når din skærm ikke er "aktiveret" ved den lille opløsning,
viser den jo ingenting.

når du er logget på, kan du prøve at skifte ned til lille opløsning,
for at se om skærmen går i sort.

hvis den gør, må du rette det til- og det gøres direkte på skærmen.
Avatar billede m-hansen Nybegynder
24. juli 2007 - 20:40 #4
desværre den mulighed er der ikke på skærmen, prøver imorgen med et andet grafikkort
Avatar billede m-hansen Nybegynder
25. juli 2007 - 11:17 #5
Det hjalp med et andet grafikkort!!!
cpufan du får point aligevel
Avatar billede cpufan Juniormester
25. juli 2007 - 13:07 #6
nå det var pokkers -
tak for poængs