Avatar billede radiohead Nybegynder
22. juli 2007 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Horizontal 2-level menu fra db

Hey

Vidste ikke lige hvor jeg skulle lave spørgsmålet, men da selve siden er i .net, valgte jeg her :)

Anyway, jeg skal bruge en horizontal 2-level top menu hvor indholdet - såvel selve menupunkterne, som undermenupunkterne - bliver trukket ud fra en database.

Jeg har kigget lidt på dynamicdrive.com, men kunne ikke umiddelbart finde en der er nem at integrere med db-udtræk, og jeg gider ikke prøve mig frem og derved miste en masse tid.

Håber i kan hjælpe. Hvis i kender/finder noget Ajax, er det også super ok.
Avatar billede radiohead Nybegynder
22. juli 2007 - 21:11 #1
anyone?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
24. juli 2007 - 13:30 #2
Har du kigget på <asp:Menu Id="menu1"/> kontrollen? Den kommer med i ASP.NET 2.0

CodeBehind:
        if (!IsPostBack)
        {
            MenuItem menusub = new MenuItem("test", "test", "", "test.aspx");
            menu1.Items.Add(menusub);
            menusub.ChildItems.Add(new MenuItem("test2"));
        }
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
24. juli 2007 - 13:31 #3
Lidt dårlig stillet op men det gik lidt hurtigt. Men menuen er fin hvis du ikke gider bikse noget sammen selv.
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. juli 2007 - 17:33 #4
Super - nej, den kendte jeg ikke engang. hehe :)

Vil prøve at kigge på det. Kan godt ske jeg vender tilbage.

I mellemtiden kan du lægge et svar. :)
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
26. juli 2007 - 08:40 #5
Det kan jeg sagtens. Sig til hvis du får brug for hjælp :)