Avatar billede sune_alkaersig Nybegynder
20. juli 2007 - 02:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video-fil information (tilsvarende mp3)?

Jeg har en helveds bunke videofiler som jeg gerne vil have styr på. Jeg kunne godt tænke mig at få et overblik over mine film vha. information omkring de enkelte film tilsvarende til den jeg har i iTunes(Album, Kunsterne etc). Mine videofiler er meget blandede alt fra hjemmeoptagelser til små sjove film fra email og lign. Kunne godt tænke mig at kunne inddele dem i kategorier som f.eks. "Familie" "Venner" og så videre. Lige nu bruger jeg windows media player 11(skulle vidst nok være den nyeste) og jeg kan se at programmer har en funktion til at inddele efter genre og skuespiller, men jeg har ikke mulighed at ændre disse og filmene bliver blot inddelt alfabetisk. Jeg har en svag ærindring om at have gjort det i en tidligere version af windows media player, men er dog ikke sikker...

Er der en løsning,
skal jeg skifte program til håndteringen
eller må jeg bare leve i det rod jeg selv har skabt?

På forhånd mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 09:00 #1
Media player kan downloade information om musik etc. fra nettet, men du kan også manuelt editere information.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/4da102ff-2cb3-4949-ab3f-afd8828a4be41033.mspx#EIC
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 09:01 #2
så den korte version...
Højreklik på filen i Media player listen til højre, og vælg advanced tag editor.
Avatar billede sune_alkaersig Nybegynder
20. juli 2007 - 12:20 #3
Det er netop det jeg vil have, men det har jeg ik mulighed for med video filerne, ligesom jeg har med musik filerne, men den mulighed er der simpelthen ikke når jeg behandler video filer!
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 13:04 #4
Hvad windows udgave og Media Player udgave kører du med?
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 13:17 #5
Så skal ud og finde en TAG editor på internettet, så som AVItageditor.

Er det mange forskellige formater?

En mulig workaround er at omdøbe filerne med et lille prefix,
så som <familie>-<tidligere filnavn.avi
Avatar billede sune_alkaersig Nybegynder
20. juli 2007 - 13:52 #6
Kører windows xp SP2 og windows media player 11... Alt skulle være helt up to date!

Jeg vil prøve at finde sådan en tageditor !

Tror hovedsageligt det er mpg og avi.

Tak indtil videre, vender tilbage når jeg har prøvet mig lidt frem.
Avatar billede sune_alkaersig Nybegynder
20. juli 2007 - 21:57 #7
Hey det virkede ! :) Super duper! Men kan kun finde en tageditor til avi. Nogen der kender en til mine mpg film?