Avatar billede secuba Nybegynder
19. juli 2007 - 08:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilken NAS?

Ohøj,

Jeg leder efter en NAS server, til deling af billeder, musik osv.

Jeg har følgende kriterier:
Jeg skal bruge en NAS server gerne med minimum 2x500 gb
-Den må gerne kunne bruge Itunes
-Der skal kunne til sluttes en Mac
-Den skal have mulighed for printer tilslutning
-Den må gerne have en trådløs option
-Den behøver ikke larme som et traktor

/Secuba
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 09:44 #1
Jeg har p.t. testet Maxtors "Shared Storage" (http://www.maxtorsolutions.com/en/catalog/MSS_II_Dual/). Og den er rigtig fed... Både funktionelt og i forhold til performance. Den bankede en prof. Intel Nas server ud af banen hvad angår performance! Den opfylder alle de kriterier du nævner lige med undtagelse af det trådløse, men der får du jo en federe løsning ved at koble den til en trådløs router f.eks.
Avatar billede secuba Nybegynder
19. juli 2007 - 10:14 #2
Jeg har vist glemt at skirve den også skal kunne bruges under Vista, kan den det?

Hvad er iøvrigt forskellen på
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305&Sort=Wanted&Parent=50&Soegeord=%22maxtor%22&chkSoegSaetning=on

Shared storage II og One Touch III produkterne fra Maxtor?

/Henrik
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 11:24 #3
Der er ingen problemer med Vista... Det er jo NAS :-)

Forskellen på Shared Storage II og One Touch III er at One Touch ikke er en nas men kun en ekstern hd.
Avatar billede secuba Nybegynder
19. juli 2007 - 12:04 #4
Ok, også lige et par sidste opklarende spørgsmål.

Består Maxtor dimsen af to disk på hver 500 gb, eller skal man selv købe diskene ved siden af?....jeg vil jo gerne have at der sidder 2 ens diske i, som kan køre i raid..

Kender du iørigt noget til Mybook fra WD?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 12:38 #5
Der sidder to 2 ens diske i så du har mulighed for raid 0+1 alt efter hvor meget sikkerhed du vil have på den. Ved spejling får du dog kun 500 gb fri.

Jeg kender MyBook men ikke deres nas version der hedder World desværre. Jeg kan kun sige at jeg har oplevet en del forskel på performance på forskellige nas og kan stå inde for denne fra Maxtor. Led efter nogle test/anmeldelser på MyBook hvis du vil vide noget om det ;-)
Avatar billede secuba Nybegynder
19. juli 2007 - 13:01 #6
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2007 - 09:18 #7
Jo
Avatar billede secuba Nybegynder
20. juli 2007 - 09:28 #8
cool...så er den bestilt...tak for hjælpen
Avatar billede meinertt Nybegynder
24. juli 2007 - 21:12 #9
Har med stor interesse læst ovenstående.....overvejede at købe WD My Book World Edition II, men fandt nogen anmeldelser (PCworld.com), hvor Maxtors fik meget bedre anmeldelser......men kan i svare mig på om Maxtors Shared Storage II kan tilgåes fra internettet??? Det har jeg nemlig brug for!
Avatar billede secuba Nybegynder
24. juli 2007 - 21:32 #10
Ikke endnu..den ligger på postkontoret...men så snart jeg har den, skal jeg nok skrive her...
Avatar billede meinertt Nybegynder
24. juli 2007 - 21:38 #11
Det må du meget gerne skrive tilbage om når du modtager din.....på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 09:26 #12
Umiddelbart ville jeg mene det kunne lade sig gøre ... Det er jo bare fildeling så hvis du åbner en port i din router kan det vel lade sig gøre.
Avatar billede meinertt Nybegynder
25. juli 2007 - 19:33 #13
Lacops: Men hvad med sikkerheden, hvis man bare åbner en port? Og er det bedre/mere sikkert at åbne en bestemt port?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 13:26 #14
Jeg ved det faktisk ikke. Det er godt spørgsmål... I mit tilfælde er det interessant om man kan tilgå den udefra hvilket ikke skulle være tilfældet, men jeg ved det ikke.
Avatar billede spacejam Nybegynder
08. august 2007 - 14:53 #15
Kan den bruges som FTP server
Avatar billede dstjulle Nybegynder
30. august 2007 - 09:18 #16
ok jeg har selv en Synology DS-207 og den kan næsten den du beskriver det eneste den ikke kan er wlan og den køre mega godt bruger den hver dag og den bruge næsten helle ikke noget strøm knu 12 w i timen go det er den jeg kunne finde der brugte minst