Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. juli 2007 - 16:17 Der er 17 kommentarer

Bærbare hos Leasy

Hejsa

Jeg sidder og kigger og overvejer nogen af følgende tilbud.

http://www.leasy.dk/product_list.asp?CatID=2&CategoryID=50

jeg kan dog ikke finde disser modeller på www.edbpriser.dk
og jeg er meget itvivl om det er reelle priser eller om de har lagt et par 1000 oven i?

Jeg kunne dog aldrig finde på at afbetale, men istedet betale over 12 måneder rentefrit. Nogen erfaringer med dette?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh. Christian
Avatar billede nemlig Professor
08. juli 2007 - 16:27 #1
Hvad er forskellen på at afbetale og betale 12 måneder rentefrit???
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. juli 2007 - 16:27 #2
PS. det er især den her jeg har kigget på: http://www.leasy.dk/product_info.asp?productID=610
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. juli 2007 - 16:29 #3
hvis fx man køber en vare til 12000 kan du betale 1000 hver måned et år uden renter siger de, eller fx over 60 måneder hvor du måske betaler 300 kr med rente og årlig opkrævning på 26 % eller et eller andet grotesk højt tal
Avatar billede nemlig Professor
08. juli 2007 - 16:38 #4
Min pointe er nok, at den rentefrie løsning i virkeligheden minder om afbetalingsløsningen, nemlig overpris og gebyrer.
Jeg tror du vil opdage, at prisen incl. gebyr for den rentefri løsning, er langt højere en priserne, du finder i andre butikker - hvis du da kan finde noget sammenlignelig.
I min verden skal man holde sig fra både afbetaling og rentefrie løsninger.
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. juli 2007 - 16:41 #5
jeg er enig, men umiddelbart finder jeg intet suspekt ved den 12 måneders rentefri løsning. Det jeg også tænker på er om prisen er reel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 17:24 #6
Produktkoden for den bærbare er CCN:DAN-110103-008

http://www.edbbiksen.dk/shop/fujitsu-siemens-amilo-9289p.html

Leasy er ALDRIG billige :)

I mine øjne er den rentefri løsning slet ikke rentefri, da den er for dyr hos leasy.
Avatar billede nemlig Professor
08. juli 2007 - 18:23 #7
Leasy er også kreative, så du skal være vågen, hvis du køber rentefri. ÅOP er ikke incl. leveringsgebyr på 395 kr.
Prisen er 13.799.
Prisen ved rentefri er 1.208 * 12 = 14.496
Forskel = kr. 695, som dækker 295 kr. i gebyr + 395 kr. i levering og installation.

Prisen hos EDB-biksen er kr. 10.255 incl. forsendelse og omkostninger. Der mangler dog installation/udpakning.
Forskel: kr. 4.241.
Har du ikke pengene nu, så gå hellere i banken. Et lån koster typisk under 1.000 i gebyr + rente i et år, fx 10% = kr. 1.125.
Dertil kommer, at du kan trække renteudgifter fra.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 20:09 #8
"Der mangler dog installation/udpakning."

Ja det er også indviklet at installere en bærbar, for ikke at nævne udfordringen med at pakke den ud... :D :D :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 20:10 #9
AMILO PI1536 leveres med alt installeret ;)
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. juli 2007 - 21:02 #10
jeg siger 1000 tak. jeg er nu 100% sikker på jeg IKKE skal ha' noget hos Leasy.

Hvis 'nemlig' lige gider svarer får i 100 hver!

Tak.
Avatar billede nemlig Professor
08. juli 2007 - 21:18 #11
Hej chrthegreat. Det er vel John_stigers der har givet svaret på det, du spørger om. Jeg bare bidraget med lidt andet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 21:26 #12
smid bare svar - deler gerne :)
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. juli 2007 - 21:33 #13
ja svar! du var med til at åbne mine øjne. Igen tak til begge!
Avatar billede nemlig Professor
08. juli 2007 - 21:35 #14
OK - her er mit svar.
Håber du gør et godt køb. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 22:18 #15
OK :)
Avatar billede nemlig Professor
08. september 2007 - 09:18 #16
Og så mangler the great chr bare at tildele point! :-)
Avatar billede nemlig Professor
06. oktober 2007 - 09:26 #17
Og så mangler the great chr stadig at tildele point...