Avatar billede jansangill Nybegynder
06. juli 2007 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ASP.NET bøger

hejsa..

Hvis man ville lære ASP.NET eller prøve at komme igang med det, hvilke bøger ville være bedst at starte ud med?

Har ledt lidt efter nogle bøger, men vil gerne være sikker på at jeg ikke investerer i noget bras.

jan
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2007 - 18:14 #1
Wrox har udgivet en del OK boeger om .NET - du kunne checke dem.

http://www.wrox.com/WileyCDA/Section/id-105058.html

Laes evt. anmeldelser af boegerne paa Amazon.
Avatar billede neoman Novice
06. juli 2007 - 18:16 #2
Jeg kan anbefale Beginning asp.net 2.0 fra WROX - der er et helt forum til at supportere den + software (Den er VB, men på det stade er det måske ikke så vigtigt)
ISBN-13: 978-0-7645-8850-1
ISBN-10: 0-7645-8850-8

Når du har fået styr på det, så er der, også fra WROX ASP.NET 2.0 Website Programming,ISBN: 978-0-7645-8464-0 - den laver et site du kan DL'e fra MS, og gennemgår mange gode punkter. Den er C# only.

Du kan finde begge på http://www.bogpriser.dk/
Avatar billede jansangill Nybegynder
06. juli 2007 - 18:50 #3
Tak for svarene. Bestemte mig for at prøve Beginning asp.net 2.0 fra WROX .  Smid bare et svar.
Avatar billede neoman Novice
06. juli 2007 - 19:03 #4
Bemærk at ASP.NET er en teknologi, og dertil skal man også lære et programmeringssprog.

Jeg har anbefalet den fordi jeg selv lærte .net fra den, og synes den er ret tilgængelig. Den omhandler ASP.NET med Visual Basic (som er ret ligetil for folk som stepper op fra classic ASP). VB kan det samme som C# (på nær nogle små forskelle), men nu skal jeg selv flytte til C# (som ligner C++/Java/Javascript i syntax). Årsagen til dét er, at jeg synes at jeg kan finde flere eksempler/kodestumper på nettet i C#. Afhængigt af din programmeringserfaring kan du finde VB nemmmere at gå til end C# (eller omvendt).

Hvis du er mere til C# så er der sikkert andre wrox bøger på det link som arne_V kom med. Jeg har også to andre WROX bøger, og de er alle anbefalelsesværdige : skrevet ret ligetil, og man pløjer sig blot igennem fra begyndelsen til enden.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2007 - 19:07 #5
ogsaa et svar fra mig
Avatar billede a1a1 Novice
06. juli 2007 - 20:40 #6
wrox laver altid gode "lette" bøger, har en del af dem (asp 2.0, net 1.0 osv)..

pas på "teaching yourself XXX in 24 hours eller days), de sucks (dem jeg har)
Avatar billede mochr Nybegynder
06. juli 2007 - 22:12 #7
Jeg har nogen fra Wrox og Apress.
Jeg vil anbefalde Wrox i starten også gå videre til fx Pro ASP.net 2.0 fra Apress.