Avatar billede hoeks Nybegynder
03. juli 2007 - 06:54 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

vudering af hjemmeside til et lille bogforlag

Hej
Jeg har brug for en vudering af design, opbygning mm. af følgende hjemmeside:
http://krabatweb.dk/spiren/?menu=1

Ikke alle sider sider og undersider er færdige endnu, så gør mig ikke opmærksom på at nogle skriftyper på nogle af siderne ikke matcher.
Der hvor I kan kommentere er under fanerne - teksten og den generelle opbygning bliver som på de sider:
Hele "PUF-serien" samt "Julematerialer" er jeg helt færdige med.

- Er siden overskuelig?
- Er farvevalget OK?
.... Fyr løs

På forhånd tak
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 07:29 #1
Lidt tilbageholdent design. Din topmenu knækker uheldigt i IE7, Firefox og Opera.
Avatar billede lund_dk Praktikant
03. juli 2007 - 08:08 #2
nu du har "focus" når man kører musen hen over menuerne, ville det være smart, hvois "focus" blev der, når man klikkede ind på en menu..
Avatar billede jps6kb Novice
03. juli 2007 - 08:14 #3
Det er RIGTIG skidt at resize et billede i html'en.
Logoen "Forlaget Spiren, bøger der får ..." skal du skalere billedet bør du gøre det i et grafik program.
Ellers vil det blive lidt hakket som du kan se på siden den er.

Ellers synes jeg det ser meget godt ud.
Avatar billede hoeks Nybegynder
03. juli 2007 - 21:21 #4
Akyhne > Hvad mener du med tilbageholdent ?
Og det knæk - hvor siger du det er ?... Synes jeg har testet den i de fleste browsere, hvor det så glimrende ud :S

lund_dk> Ja, du har ret - hvordan er det lige man fixer det? Kan ikke forstå jeg ikke kan få det til at virke (det burde være ret simpelt). Det er da "active" der bestemmer det, er det ikke ?

jps> Ved godt den skalering er skidt - den kommer heller ikke på den endelige version. Men tak
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 03:14 #5
Da jeg så siden første gang, var det på min bærbare (1024*768). Der stod "Bestilling"
under tæt under "Forside", og holdt man musen over "Bestilling", dækkede den hvide baggrund over "Forside". Var min browser blot lidt mindre, gik det helt galt. Så hoppede 3-4 af de sidste menupunkter nederst.
Er brugerens browser under 800 i bredde, forsvinder blyanten helt. Så er der kun blå og hvid farve at kigge på. Det er med til det lidt kedelige design.

Derudover har jps6kb ret i at man aldrig bør lave om på billedstørrelsen i htmlkoden. Jeg tror faktisk at det er med til at give det et lidt "oldlook" i dette tilfælde.

Derudover har du en <ul> for meget, lige efter "Undermenu".

a:active sætter farve på.
Avatar billede hoeks Nybegynder
04. juli 2007 - 06:35 #6
akyhe> Ah, det har været fordi du var inde og tjekke lige da jeg rodede med det. Kan se, at det også passer med tidspunktet.
Skal man i dag tage hensyn til folk, der har under 800 i bredde?
Og tak - smid et svar, så får du lige lidt point!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 07:35 #7
Hej hoeks.
Det var galt i går eftermiddags, kl. 03:14 og nu
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 07:36 #8
'
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 07:46 #9
Du bør i det mindste lave det således at 2. række af menupunkter står helt nede under 1. række: http://www.racingcar.dk/eksperten/hoeks.jpg
Avatar billede akela Nybegynder
08. juli 2007 - 03:29 #10
Et godt og enkelt design som passer til målgruppen, som jeg formoder er skoler, lære og pædagoer. Menuen er enkel og til at overskue.

Logoet på forsiden er lidt uskarp og sloganet er svært læsligt, ligner faktisk et dårligt indscannet logo. Syndes heller ikke at logoet høre til på forsiden, men i stedet oppe i headeren, der hvor navnet står nu. Den skal så også være klikbar, sådan man kommer tilbage til forsiden, ved at klikke på den.

For at undgå at at menuen knækker, når man ser den i browser der er under 800 px bred, undlad at bruge max og min width i CSS på main, nøjs i stedet for at bruge width, så undgår du det problem.
Med hensyn til at om man skal tage højde for folk der har under 800 px i brede så vil jeg sige ja, fordi hvis en bruger har en skærm der kun køre 800x600 px så vil det maximale han kan se være ca. 780 px da både rammen på browerser og scrollbar tager plads på skærmen, men der kan også være andre ting der tager plads. Så jeg ville nok, sætte sidebreden ned på omkring 750 px og så tilpasse breden på menuen, for det bør der værde plads til.

En sidst ting jeg lage mærke til er at hvis teksterne bliver for lange så hopper de ind under undermenuen, hvilket gør det det uoverskueligt. Se under Julematrialer -> 8. Dansk i December.
Avatar billede hoeks Nybegynder
10. juli 2007 - 06:46 #11
Mange tak akela. Jeg har desværre ikke flere point jeg kan give dig.