Avatar billede ulykken-smed Juniormester
29. juni 2007 - 05:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flytte opsætning

Hvordan flytter man opsætningne (værktøjslinjer) i autocad 2008 . Fra den en computer til den anden

Mvh

Ulykken-smed
Avatar billede kirstineka Nybegynder
29. juni 2007 - 07:58 #1
Jeg kunne forestille mig at det kan gøres på samme måde som svaret i dit tidligere spørgsmål af 18/6-2007.
Tag kopi af dine nuværende supportfiler og overskriv de supportfiler, som AutoCad 2008 har. HUSK backup af de oprindelige supportfiler.
Jeg kunne forstille mig at den nye sti er nogenlunde sådan:
C:\Documents and Settings\XX\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2006\R18.0\enu\Support
Avatar billede dla Praktikant
29. juni 2007 - 08:55 #2
Skal man bruge AtoCad på en anden computer, og vil man gerne have opsætningen i AutoCad magen til det man er vant til, skal man gemme opsætningen i en profil:

Tools/Options/Profiles/Add to list, giv den et navn, skriv evt. en beskrivelse.

Derefter gemmes denne profil et sted man kan hente den fra med den nye computer:

(Tools/Options/profiles)/Export, find et sted at lægge den, giv den et navn, den skal hedde .arg til efternavn.

På den nye computer:

Tools/Options/Profiles/Import, find filen, Set current, OK.

NB: Funktionen findes ikke i AutoCad Light (i hvert fald ikke i ver. 2005)

Hvis du har ændret værktøjslinier (lavet nye ikoner) eller ændret menulinier skal du have disse filer med over på den nye computer:

<menu name>.mnu
<menu name>.mns
<menu name>.mnr
<menu name>.mnc
<menu name>.mnl

De skal bare kopieres ind samme sted som de lå på den gamle.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
29. juni 2007 - 18:01 #3
Jeg har prøvet som kirstineka svarede i det andet spørgsmål jeg havde men det virkede ikke , men dla metode virkede . Jeg siger mange tak for hjælpen til jer begge , og dla får pointene

Mvh
Ulykken-smed