Avatar billede janus_007 Nybegynder
29. juni 2007 - 00:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows FW Off

Jeg har haft anvendt forskellige typer firewalls igennem tiden, men blev på et tidspunkt træt af at installere dem hver gang jeg reinstallerede min pc, så jeg besluttede mig bare for at anvende Windows Firewall, det skal lige siges at jeg var blevet anbefalet Comodo, men efter at have den installeret begyndte jeg at få problemer med min Webserver og FTP. Jeg afinstallerede Comodo og tog Windows Firewall i brug igen.

Nu er der uheldigvis sket et eller andet med min firewall, ligegyldigt om jeg slår den helt fra eller til er det som om det ikke har nogen indflydelse overhovedet. Jeg kan smide en open port i FW og stadig ikke komme igennem, jeg kan disable Windows Firewall og stadig ingen effekt... af sære årsager virker intet efter hensigten.

Hvad foreslår i jeg gør ved det? (Og næh.. hehe... jeg vil helst ikke reinstallere Windows)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juni 2007 - 00:30 #1
Du kan prøve at geninstallere firewallen http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/reset.zip

Hvis det ikke virker, har du muligvis virus eller spyware, som lukker den ned
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2007 - 01:10 #2
...eller bare geninstallere SP2?
;-)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. juni 2007 - 01:34 #3
Virus, trojan eller liknende er en mulighet.

Ellers så kan system restore være løsningen. (Som setter den tilbake til en tidligere konfigurasjonsstatus da det hele virket.)

Det vil kreves en online virusscan i tillegg.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2007 - 04:08 #4
Eller prøv:
Kontrolpanel (Klassisk visning) -> Windows Firewall -> Avanceret -> Gendan standarder
Avatar billede janus_007 Nybegynder
29. juni 2007 - 22:57 #5
hmm nu har jeg forsøgt at bruge den reset.zip, det hjalp ikke det store. Inden jeg gjorde det trykkede jeg på gendan standarder.

Jeg aner simpelthen ikke om det er hos mig der e rnoget galt eller hos min ISP. Hvis jeg eks.vis kører eMule får jeg en lowID, det betyder at porten ikke er åben udefra. Der er sådan en webside jeg kan administrere hvilke porte der er åbne osv., her har jeg slået firewallen fuldstændigt fra. Jeg har også forsøgt at slå min Windows Firewall fra og gøre det som i foreslog, men lige lidt hjælper det.
Det er som om der er lukket af et eller andet sted :-(

Jeg har lige købt en router idag og sat på, men det har ikke slet ikke haft nogen effekt. Bare sådan en lille en til 169kr, som man slet ikke kan konfigurere. Jeg formoder sådan en bare er åben for alt?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juni 2007 - 23:04 #6
Det kan være at din ISP har en firewall. Er det din egen IP du ser her ? http://myip.dk/
Avatar billede langbein Nybegynder
30. juni 2007 - 21:02 #7
"Jeg formoder sådan en bare er åben for alt?"

Den vil normalt være lukket for alt inn og åpen for alt ut, dvs emule vil bare fungere på laveste hastighet.

Forsøk å ta vekk den  nye routeren. Få internett opp å kjøre som før.

Gå inn i dos og kjør kommando "ipconfig". Post resultatet her. (Det vil kunne si litt om hvor problemet ligger.

Klikk forresten også på http://myip.dk og sse hva du leser. Legg resultatet her, eventuelt med en annonymisering av siste siffer eller så.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:17 #8
Windows IP Configuration

        Host Name . . . . . . . . . . . . : softholck
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network
Connection
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-0E-35-6F-F3-CF
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.4
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 82.211.224.164
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : 1. juli 2007 19:44:26
        Lease Expires . . . . . . . . . . : 2. juli 2007 19:44:26

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-02-3F-09-98-12

********************************************************************'
ShowIP siger: Your IP address is 82.211.226.xxx

Jeg har nu reinstalleret min maskine og det har ikke hjulpet noget overhovedet :-( Jeg har slåt FW fra, ingen ændring, jeg har slået den til og tilføjet porte i den og stadig ingen ændring. Det virker som om den er total lukket.

Den router jeg har købt er http://www.amel.dk/?iframe=http%3A%2F%2Fwww%2Eamel%2Edk%2Fdetalje%2Easp%3Fvarenr%3D770%2D114

Men jeg oplevede samme problem inden jeg havde routeren på.

Kan det tænkes at det er min ISP'er som ikke har styr på deres opsætning?
Hvordan kan jeg afdække det?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. juli 2007 - 21:35 #9
Hvem er din ISP ? Som jeg skrev tidligere, kan de godt have en firewall kørende
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:43 #10
hmm... weird! Min ISP er COMX, men efter jeg slog FW til hos dem og åbnede for nogle porte er der forbindelse hvis jeg tager den direkte udenom routeren.

Sidste spørgsmål: Den router der... jeg læser "Built-in firewall with stealth ports (router invisible) and block ping, block wan and block icmp" betyder det så at jeg ikke selv kan konfigurere den? :-(

langbein læg et svar, så fordeler jeg point!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. juli 2007 - 21:49 #11
Du burde kunne konfigurere routeren, via en IP adresse du skal kopiere ind i din browser. Hvad hedder routeren ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. juli 2007 - 22:35 #12
Jeg har fundet ud af at konfigurere min router, det gjorde det lidt nemmere at forstå. Jeg er stadig ikke en ørn til routeropsætning, jeg opretter et spørgsmål mere gående på den opsætning.

I har været tålmodige og givet mig nogle gode hints til min forståelse. Tak for hjælpen :-)

Giver langbein et par dage til svar ellers lukker jeg.