Avatar billede carstensuurland Nybegynder
27. juni 2007 - 14:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Postbacks og egenudviklede kontroller

Hej Eksperten

Jeg har en side hvorpå brugeren kan vælge hvilket sprog man gerne vil se siden i.

På siden ligger der flere egenudviklede kontroller og én af dem har hhv. et dansk og et engelsk flag. Disse bruger man til at skifte sprog med.

Flagene er oprettet som en asp:ImageButton, hvortil jeg har oprettet metoden "setControlTexts" som kaldes ved klik.

Metoden sætter en session egenskab der angiver hvilket sprog der er valgt og henter derefter tekst ind til elementerne i kontrollen med udgangspunkt i det valgte sprog.

Dét i sig selv fungerer fint...
Men:

Hvordan sikrer jeg mig, at alle andre elementer på min side også for at vide, at brugeren har valgt et andet sprog?

P.t. bliver teksterne til de andre elementer (herunder andre egenudviklede kontroller) kun opdateret hvis jeg refresher selve siden...

Er der en måde hvorpå jeg fra min egenudviklede kontrol, kan sende et event eller lignende op til siden, som så efterfølgende løber kontroller igennem og opdaterer tekster?

Skal jeg alternativt lave det på en anden måde end med postback?
Avatar billede neoman Novice
27. juni 2007 - 14:48 #1
Hvis du ønsker at opdatere hver kontrol for sig, uden at HELE siden refreshes, så kan du få partiel opdatering ved at smide alle de relevante kontroller ind i en AJAX UpdatePanel, og selv trigge opdateringen af hver enkel på det tidspunkt som passer dig.

Ellers tror jeg det bliver svært at slippe udenom en full-page refresh.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
27. juni 2007 - 14:52 #2
Er kommet lidt videre...
Når jeg modtager mit postback fra "sprogknappen", så sætter jeg min sessionsvariabel og udfører derefter en Response.Redirect(Request.ServerVariables["SCRIPT_NAME"]);

Hele siden genindlæses nu og så bliver alle teksterne som jeg gerne vil have dem, men...
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
27. juni 2007 - 14:54 #3
Undskyld neoman : Så ikke du havde svaret. Som du ser så er jeg gået tilbage til en hel page refresh. Det var det simpleste at implementere