Avatar billede vat69 Nybegynder
26. juni 2007 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Til BufferZone

Jeg læser tit dine indlæg på eksperten.
Jeg har også læst også hvad du skriver på din hjemmeside og her faldt jeg over noget ang. META keyword taget

De fleste af de ord jeg vælger som mine META keywords er også ord der går igen på siderne. Jeg bruger dog også ord som jeg regner med brugeren kunne komme til at skrive som en stavefejl. Er dette helt forkert ? hvis det faktisk gør mine muligheder for at blive indexeret værre vil jeg naturligvis droppe det.

Jeg ved også godt at META keywords ikke batter i den store sammenhæng, men jeg bruger dem nu stadig som et "supplement".
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2007 - 13:09 #1
Du bør som generel regl ikke have ord i meta der ikke også genfindes i teksten, især ikke indholdsord (altså ikke ord som er, der, en, som, og, der kaldes stopord)

Problemet ligger i at man har brugt dette til at snyde søgemaskinerne til at tro at populære søgeord var relevante, uden at de faktisk var det.

Det er rigtig godt at du har identificeret at stavefejl kan være en kilde til god trafik, men jeg vil anbefale at di i stedet laver sider med eget indhold, der er særligt optimeret til stavefejlene. Du skal være opmærksom på at disse sider indholds- og formuleringsmæssigt skal være anderledes/forskellige fra de sider der bære den korrekte stavemåde.

Jeg gør selv det at jeg først skriver den artikel der skal bære den korrekte stavemåde, herefter omformulerer og ombryder jeg teksten til fejlstavningerne. Nogle gange oplever jeg at sartiklen faktisk blive bedre anden gang jeg skriver den, så er det bare at få gang i søg or erstat så den bedste artikel bære den stavemåde der giver mest trafik.

Som grundlag bør du overholde at du kun har de ord i meta som også genfindes på siden
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:50 #2
husk at spørgsmål stillet til bestemte personer må der ikke gives point i ;)
Avatar billede vat69 Nybegynder
27. juni 2007 - 10:38 #3
Hej BufferZone og tak for dit svar jeg har et lille tillægs spg. jeg viste ikke det med point. Men hvis du kan svar på følgende er det vel ok du får point ifølge div. regler herinde?  :)

Jeg forstår det således at man laver en "skyggeside" (eller hvad man nu kalder det). Som jeg forstår goggle og andre søgemaskiner så tjekker de ens side igennem alt efter de link de kan finde. Hvis man laver en side der indeholder stavefejl er man vel næppe interessert i at få dem frem ved en søgning? Men kan man (og må man) lave det således at man i en robot.txt fil fortælller at søgeroboten skal kigge filen igennem den med stavefejl dvs man ikke behøver at linke til den aktivt på ens side.

Men ved en søgning fra en bruger som indeholder en af de stavefejl man har med på "skyggesiden", er det vel så den der bliver vist? altså når brugeren klikker på googles link?

Jeg er måske ikke helt inde i søgemaskiner og hvordan de indexere ens sider igennem men ja jeg håber da jeg vil få større forståelse for det :)
Avatar billede huset Praktikant
27. juni 2007 - 10:41 #4
SB -
Ligesom der ikke må oprettet spørgsmål id en forkerte kategori
http://www.eksperten.dk/spm/784903
Avatar billede vat69 Nybegynder
27. juni 2007 - 10:47 #5
Øh er det ikke søgemaskiner jeg har oprette spørgsmålet i?
Avatar billede huset Praktikant
27. juni 2007 - 11:11 #6
Jo jo opretter du har intet gjort forkert.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2007 - 15:02 #7
Det er meget vigtigt at google finder dine sider med stavefejl og indexere dem. Du skal huske at google i virkeligheden er en dum robot der ikke kan stave og slet ikke på dansk, den er med andre ord fuldstændig ligeglad med hvordan du staver det.

Når jeg søger på et eller anden og staver forkert, vil google præsenterer et resultat baseret på den forkerte stavning. Det er denne resultat side dine siden med fejlstavningerne gerne skulle ligge højt på og har du lavet siden ordentligt, så vil du opleve at brugerne trykker på linket og kommer hend til din artikel, som er udemærket og kun har den fejl at det vigtigste ord er stavet forkert. når du så i denne artikel linker videre til andre artikler i dit site, så trækker du brugeren over i det rigtige velstavede site og forhåbentligt fanger ham der.

Mht point, så tager du dem bare selv tilbage. Dels betyder point uendeligt lidt for mig og dels har jeg så rigeligt af dem i forvejen og vigtigst af alt, så har jeg et rigt, spændende og godt liv ved siden af eksperten så jeg deltager af princip ikke i online skænderier, muderkastning og andre tåbelige slagsmål om point. Hvis du giver mig point kan du være helt sikker på at starte den slags tåbeligheder og tro mig, det er der ingen pointsum på eksperten der er værd, lad os nyde det rigtige liv i stedet for og bruge vores tid på noget mere givtigt
Avatar billede vat69 Nybegynder
27. juni 2007 - 15:24 #8
Tak for svaret, jeg er blevet en hel del klogere hmt søgemaskiner og hvorledes de "tænker". Jeg vil også takke for dine artikler på din hjemmeside, synes det er super! bliv ved med det så vi andre kan suge lidt til os :-)

Jeg gir mig selv point gidder heller ikke slagsmål om den slags, vil så nyde det virkelige liv om et par timer hvor jeg sidder i biografen med min kæreste og ser die hart 4 hun ved naturligvis ikke det er den jeg har bestilt billetter til ;-)