Avatar billede hunter-es- Nybegynder
24. juni 2007 - 16:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows XP serienummer

Hej alle..
JEg købte for et par år tilbage en Packard BEll pc, med XP præinstalleret... Nu er jeg i den situation hvor jeg skal skifte min harddisk, men det lader sig umiddelbart ikke gøre, da min recovery CD ikke vil godtage den nye harddisk, forkert serienummer skriver den... Kan det virkelig passe at jeg skal ud og investere i en ny Windows XP også??
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 16:07 #1
Det kan det sikkert godt. Din XP-udgave er en OEM-udgave der kun må bruges på den specifikke harware den er solgt med. Så skifter man hardware må man købe en ny XP-CD...
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2007 - 16:09 #2
Hvis du bruger den CD som fulgte med inkl. den kode som er sat på maskinen burde det virke
Avatar billede topsite Nybegynder
24. juni 2007 - 16:17 #3
Hej, du kan nøjes med at købe et nyt XP OEM Medie, søg evt. på edbpriser.dk for sådan et, det koster somregel ingen ting - så kan du installerer med dette medie og bruge din gamle serial-nøgle som er påklisteret maskinen med et windows klistermærke.
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
24. juni 2007 - 16:26 #4
Leif - Når jeg vil installere fra revory CD'en, vil den have et serienummer (sidder på den gamle harddisk) - Skriver jeg det nummer, og vil installere på den nye disk, vil den ikke, og stopper installationen.... Topsite - Mener du en "universal" windows XP? - Vil den virke med mit nuværende serienummer??
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2007 - 16:32 #5
Det er Serialnummer som er klistret på maskinen

Der skal være et klistermærke som ligner: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/da-dk/coa.mspx
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
24. juni 2007 - 20:18 #6
Ja, det er jeg klar over...Men når jeg sætter revovery CD'en i og starter min PC, kommer der et "DOS" ligende billede frem som det første, og der skal jeg skrive serienummeret som står på min harddisk....
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2007 - 23:10 #7
Så tyder det på at du ikke kan ! :-(

Jeg kender ikke Recovery fra Packard Bell, men på HP og Fujitsu Siemens kan man sagtens
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
22. marts 2008 - 20:09 #8
...