Avatar billede anri Novice
21. juni 2007 - 15:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende større datamængder data fra javascript

Jeg har en form med en stor mængde checkboxes og indtastningsfelter jeg gerne vil have sendt til serveren uden en postback.

Min første tanke var at lave et ajax-kald til en aspx side hvor de førnævnte input-felter lå i querystrengen, MEN jeg har simpelthen for mange data til at lægge det der..

Mit spørgsmål er nu..:
Er det muligt for mig at poste en større mængde data fra klient-side javascript til serveren, og i så fald hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede a1a1 Novice
21. juni 2007 - 17:02 #1
ja, du kan? for mange felter? hvor mange er det?

Hvorfor kan du ikke bruge ajax (som er javascript)?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2007 - 17:12 #2
Hvad mener du med "uden en postback"? Hvorfor?

a1> Der er ingen grund til at bruge AJAX, med mindre at man har en stor fordel ved at bruge det.

Man skal også passe på med AJAX, da f.eks. IE har problemer med at frigøre hukommelsesressourcerne.. mener jeg at have læst et sted..
Avatar billede anri Novice
21. juni 2007 - 19:23 #3
Det er et vilkårligt antal checkboxes og textboxes, jeg ved ikke hvor mange felter det bliver til.

Jeg ønsker helst ikke at implementere et helt AJAX framework, men skal blot sende nogle data til serveren UDEN at poste den side som mine inputfelter ligger på.

Som sagt ved jeg hvordan jeg laver et normalt http: request fra javascript (altså et request til noget lignende gemdata.aspx?id1=55&id2=44) Men jeg har muligvis mere data end der han ligge i HTTP requesten.  Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde en anden måde at sende data på..
Avatar billede anri Novice
22. juni 2007 - 08:29 #4
Got it...
Jeg skal lave en XML HTTP request

http://www.jibbering.com/2002/4/httprequest.html