Avatar billede -zonic- Nybegynder
20. juni 2007 - 23:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SEO på en flash side?

Hejsa..

er det muligt at optimere SEO på ex. www.business-performance-institute.dk da den bruger flash objekter? det er vel ikke sådan ligetil ?

på forhånd tak!
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
21. juni 2007 - 00:38 #1
Specifikt for den website du henviser til:

Brugen af Flash objekter på websitet er - så vidt jeg kan se - begrænset til overskrifterne. Det svarer lidt til at fremstille overskrifter med grafik.

Ideelt bør der bruges almindelig tekst til overskrifter, allerhelst skrevet i <H1> tags, som fortæller brugere og søgemaskiner hvad sidens overskrift er og er med til at fortælle hvad siden handler om.

Ulempen er dog ikke så stor og websitet har fint potentiale til SEO, selvom du har Flash i overskrifterne. Iøvrigt kan ulempen gøres lidt mindre ved at skrive bemærkninger/tags inde i Flash objektet, som fortæller hvad objektet forestiller (f.eks. "Overskrift: Velkommen...").

Efter min mening, vil websitet layoutmæssigt være lige så godt, hvis du erstatter Flash overskrifterne med CSS stylede tekstoverskrifter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juni 2007 - 08:41 #2
Avatar billede -zonic- Nybegynder
28. juni 2007 - 10:35 #3
tue, problemet er, at det ikke er mig der har lavet sitet, og der ligger et stort cms system bag, og tro mig siden har været meget dyr! jeg skal bare lave noget SEO på den, så derfor må jeg hellere lade være med at røre flashen ;)
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
28. juni 2007 - 18:09 #4
Well, hvad enten du udskifter Flash objekterne eller ej, kan du fint optimere websitet. Med mindre CMS'et sætter begrænsninger selvfølgelig.

H1 overskrifter er som sagt kun en blandt mange parametre.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
29. juni 2007 - 14:58 #5
yep.. I know