Avatar billede uffesteenberg Novice
20. juni 2007 - 00:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Repartitionere i Vista?

Har mere eller indre samme problem som spørgeren her:
http://www.eksperten.dk/spm/783759?Esession=7aed8beb318c764549c73e8326739a86

Min nye bærbare er også en Acer...
Har formindsket C-drevet og vil lægge den nu ikke-allokerede plads over i D-drevet..

Det kan jeg ikke umiddelbart finde ud af (men jeg kan godt få lov at lægge pladsen tilbage på C-drevet).

Tænkte som de svarer i linket ovenover, at jeg ville slette D-revet, så den også bliver ikke-allokeret plads og så bare oprette en ny D-partition af al den tomme plads..

Men selv om den ser ud til at være helt tom (jeg har ikke selv lagt noget over i den), så står der, at der er anvendt 99,1 mb af D-drevets plads... jan jeg godt bare slette den alligevel?? Kan ikke overhovedet finde nogen filer på drevet??

Her er lige et screenshot:
http://i5.photobucket.com/albums/y194/uffesteenberg/Vistapartitioner.jpg
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2007 - 08:21 #1
Højreklik på denne computer og vælg administrer->Disk håndtering->Højreklik på din disk og opret en ny partition

Vh
Avatar billede uffesteenberg Novice
20. juni 2007 - 08:31 #2
TAK! Kigger på det i eftermiddag. Kan jeg på din måde "samle" den ikke-allokerede plads og D-drevet i én partition??
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. juni 2007 - 10:13 #3
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. juni 2007 - 11:28 #4
Tak for tippet.. kender godt til programmet, men endte med at følge metoden i det spørgsmål jeg linker til: Frigøre plads fra c-drevet, slette d-drevet og så samle al den nye ikke-alokerede plads i ét stort d-drev... det undrede mig bare, at det så ud til, der var brugt 99 mb på d-drevet efter installationen :-/

Smid I bare nogle svar, så jeg kan lukke :-)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. juni 2007 - 08:39 #5
Takker
Avatar billede individuel Nybegynder
23. januar 2011 - 09:44 #6
@uffesteenberg: Står lidt i samme situation (dog omvendt: Har et overfyldt C-drev, og et halvtomt D-drev): Men, hvis jeg opdeler D-drevet i 2 (nye) partitioner, hvordan får jeg så samlet det ene til ét stort C-drev? Synes ikke jeg kan se et svar på hvordan du får samlet dit i ét stort C-drev? (jeg vil ikke slette mit D-drev...)
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. januar 2011 - 20:12 #7
Jeg har siden prøvet noget lignende.. du skal bruge et stykke software som fx Partition Magic, Paragon Partition Manager eller lignende. Så kan du frigøre plads fra D-drevet og putte ekstra på d-drevet i stedet.
Der er også gratis programmer, der kan gøre det, men jeg har ikke prøvet dem:
http://www.google.dk/#hl=da&biw=1254&bih=565&q=partition+freeware&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=&fp=77e200a434e89542
Avatar billede individuel Nybegynder
02. juni 2011 - 08:17 #8
@uffesteenberg: Tak for hurtigt svar (beklager min laaaangsomme tilbagemelding)....Det overstiger vist mine pc-evner. Løsningen for mig er formodentlig at jeg afinstallerer office-pakken fra C-drevet, og lægger det ind på D-drevet, og håber det giver mig luft nok .... :-)
Tak for hjælpen!
Avatar billede individuel Nybegynder
02. juni 2011 - 11:37 #9
...så nu tager jeg alligevel chancen, og prøver med 'EASEUS Partition Master Home Edition' ... håber det lykkes ;-)
Avatar billede individuel Nybegynder
02. juni 2011 - 17:11 #10
'EASEUS Partition Master Home Edition' er et utroligt godt program, skulle jeg hilse og sige: Let at installere og bruge. Gratis for private bruger!