Avatar billede jmarkling Nybegynder
19. juni 2007 - 13:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksterne Enterprise 3.1 filer?

Jeg har et lille problem...
Når jeg laver class librarys, har jeg problemer med at tilgå configurations filerne.

Jeg kalder i dette tilfælde class library fra en Unit-test jeg har lavet i et andet projekt, her virker det fint...
Nærmere bestemt har jeg en app.config fil i test projektet, med en external fil med en Data Access Application Block der tilgår en Oracle database... Hvad har jeg overset er der en setting som skal sættes der gør at library'et kan læse kalderens config filer? Spørg for mere info.
NET 2.0, VS2005 dev, Enterprise Library 3.1

Jeg anvender:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Data.OleDb;
using System.Data;
using System.Collections;
using System.Configuration;

using Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Data;
using Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Common;
using Microsoft.Practices.ObjectBuilder;
using Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Data.Sql;

Oprettelsen database forgår sådan her:
Database db = DatabaseFactory.CreateDatabase();

Der bliver smidt en Null Pointer exception... Hvilket jeg finder underligt.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
19. juni 2007 - 14:02 #1
For at uddybe, så virker det som om jeg ikke kan få class library/dll til at anvende dens hosts config filer, altså jeg vil ikke have at den ejer dens egne.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
20. juni 2007 - 09:54 #2
hmmm, jeg har løst mit problem... kom til at starte min test ved at højre klikke på funktionen jeg ønskede at test og så valgte jeg "test with debugger"... det var en gammelskade for et tredie parts ting jeg havde installeret, som hed testdriven.NET. Så mit problem skyldes ren idioti... Så længe jeg startet testen fra det rigtige sted, så virker det....