Avatar billede starfarm Nybegynder
19. juni 2007 - 09:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Sortere efter tid på et døgn

Hej Eksperter

Jeg har en database med arrangementer, hvor jeg viser disse pr. dag og sorteret efter tid. Arrangementerne er sorteret efter et felt med en DateTime. Måden jeg sorterer nu er blot med ORDER BY, og så feltet med DateTime.

Desværre, når jeg sorterer på denne måde, bliver arrangementer der finder sted efter midnat vist som første arrangement ved den enkelte dag, da dagen jo starter kl.00:00:00.

Kan det lade sige gøre at ændre "døgnet" til at køre fra 05:00:00 - 04:59:00 i stedet for? På denne måde vises mine natarrangementer nemlig sidst i min visning.

Håber ikke det er uklart hvad jeg vil eller mener.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2007 - 23:31 #1
proev noget a la:

SELECT DATE(DATE_ADD(ditfelt, INTERVAL -5 HOUR)),TIME(DATE_ADD(ditfelt, INTERVAL -5 HOUR)) FROM dintabel WHERE DATE(DATE_ADD(ditfelt, INTERVAL -5 HOUR)) = X ORDER BY ditfelt
Avatar billede starfarm Nybegynder
20. juni 2007 - 12:52 #2
Hej Arne. Det lyder som noget jeg har prøvet, men ikke har kunnet få til at virke - så jeg tror at den er der med dit var her. Super mange tak. Jeg prøver det, og vender tilbage med svar.
Avatar billede starfarm Nybegynder
27. juni 2007 - 12:37 #3
Hej Arne. Jeg har fikset det nu. Send et svar så jeg kan lukke. Tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2007 - 13:08 #4
svar