Avatar billede benner76 Nybegynder
13. juni 2007 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

Jeg kom til at afbryde for strømmen til min pc, og nu når jeg prøver at starte den op, når jeg til starten med Windows og den blå bjælke kører hen over skærmen, så bliver skærmen blå og der står et eller andetmen kun så kort at jeg ikke kan nå at læse det, og min pc starter forfra.
Hvad kan skyldes dette og kan man få den blå skærm til at stå fremme længere tid så man har mulighed for at læse den. Hvordan får jeg gang i min pc igen.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 23:33 #1
Har du prøvet simpelhen at tage strømmen fra computeren (fra stikkontakten)
og lade den stå et par minutter?
Avatar billede peet-49 Novice
14. juni 2007 - 07:48 #2
Tryk F8 under opstart og vælg: sidst kendste konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede nva Praktikant
14. juni 2007 - 07:57 #3
Hvis de første forslag ikke virker, så boot på din xp-cd og vælg R - skriv chkdsk c: /p /r  - så undersøges din harddisk for fejl.
Avatar billede neis Nybegynder
14. juni 2007 - 11:07 #4
evt. tryk f8 under opstart og så vælg disable system restart when error eller noget i den retning. Så kan du læse det der står i den blå skærm og måske få en ide om hvad der er galt.
Avatar billede hr_nico Nybegynder
14. juni 2007 - 13:00 #5
blue screen of dead.
Avatar billede neis Nybegynder
14. juni 2007 - 13:06 #6
???? det er jo forskelligt hvad der står i den...
Avatar billede richardsen Juniormester
20. juni 2007 - 21:32 #7
Har lige oplevet det samme.
Var ved at skrotte maskinen, men prøvede så lige :

1.: Installere en ny XP på en anden disk.
2.: Satte mit gamle c-drev i som slave.
3.: Startede maskinen op og den kunne se mit gamle c-drev.
4.: Kørte CHKDSK på mit gamle c-drev. Ingen fejl.
5.: Satte mit gamle c-drev i som master igen.
6.: Den sagde nu at en af mine diske skulle checkes for integritet.
7.: Det blev den og vupti fortsatte den i opstarten som om intet var hændt.
Avatar billede richardsen Juniormester
21. juni 2007 - 00:11 #8
Har lige oplevet det samme.
Var ved at skrotte maskinen, men prøvede så lige :

1.: Installere en ny XP på en anden disk.
2.: Satte mit gamle c-drev i som slave.
3.: Startede maskinen op og den kunne se mit gamle c-drev.
4.: Kørte CHKDSK på mit gamle c-drev. Ingen fejl.
5.: Satte mit gamle c-drev i som master igen.
6.: Den sagde nu at en af mine diske skulle checkes for integritet.
7.: Det blev den og vupti fortsatte den i opstarten som om intet var hændt.
Avatar billede nva Praktikant
21. juni 2007 - 07:43 #9
Respons?