Avatar billede qstergaard Nybegynder
12. juni 2007 - 23:10 Der er 11 kommentarer

Problemer med Min Computer.

Hejsa, eksperten.dk brugere. :)

Jeg har som overskreften siger så flot, store problemer med min pc. jeg købte mig for lidt over et halvt år siden denne pc

E6600
1GB kingston HyperX PC7200
7900GS
Gigabyte DS4 rev 1.0

Pc'en kørte bare super godt, og det gjorde den faktisk længe...
Jeg har så for 2måneder siden valgt at skifte spil fra 1.6 til Source, Hvor jeg spiller på et ret højt plan, (Cph.Esport hvis nogen skulle kende dem)

Mit problem er nu, at da vi skulle holde bootcamp, kørte min pc, faktisk okay, men tænkte at jeg havede jo conroe så hvorfor ikke overclocke lidt, Det endte så med at mig og en hold kammerat, blev enig om at hvis hans E6400 Kunne køre 3.4, burde min sku også, men vi havede lidt bøvl med at få den der op, men så tænkte jeg at jeg ville prøve og opdatere min bios til den nyeste, og så gik det faktisk meget bedre, men lige siden de dage hvor vi pillede ved oc/bios, har min pc faktiks kørte af bæ, jeg kunne uden problemer før hen spille source uden at få fps drops, og og skal jeg side og kæmpe med 60~101 fps, konstant, hvilket slet ikke er optimalt hvis man skal spille bare lidt over std, på dette niveau..

Jeg går og overvejer at skifte bundkort, til noget andet, men vil sku gerne have dette til at virke,

Det skal siges at da jeg opdatedere min bios blev det gjort via windows, hvor jeg faktisk første gang glemte at "clear DMI og PNP" Hvilket nok ikke var for smart, men er lidt på bar bund

Er det bedre at flash bios fra dos af? gør det noget anderledes end fra windows?

Hvad kunne i forestille jer at jeg skullle prøve?
Ældre bios?

andet kan jeg ikke rigtig finde på :/

Håber i kan læse jer igennem, jeg er ordblind så håber i klare den :D
Avatar billede tafkab Nybegynder
12. juni 2007 - 23:14 #1
Har du prøvet at klokke den ned til standard igen, det kan jo være den ikek kan holde til det p.g.a. varme?
Avatar billede qstergaard Nybegynder
12. juni 2007 - 23:17 #2
God aften hr.

Jeg har både prøvet std og overclocket, når jeg køre std er mine drops meget store, når jeg køre overclocket er mine drops lidt mindre,

Det der undre mig er at den fra starten af, før jeg satte en anden bios ind, og før jeg overclockede meget, kunne køre med std 2.4ghz uden at droppe i spillet ./
Avatar billede donnie Nybegynder
12. juni 2007 - 23:19 #3
lukker det pga manglende svar
Avatar billede qstergaard Nybegynder
12. juni 2007 - 23:20 #4
Hvad lukker du donnie? :-)
Avatar billede donnie Nybegynder
12. juni 2007 - 23:20 #5
hele dette spørgsmål
Avatar billede donnie Nybegynder
12. juni 2007 - 23:20 #6
dvs... jeg prøver på det
Avatar billede qstergaard Nybegynder
12. juni 2007 - 23:21 #7
Hvad prøver du på ?
Avatar billede donnie Nybegynder
12. juni 2007 - 23:23 #8
lol... sorry... er på en eller måde kommet ind på det forkerte spørgsmål. Det var mit eget spørgsmål jeg ville lukke. Beklager forstyrrelsen...
Avatar billede qstergaard Nybegynder
12. juni 2007 - 23:24 #9
Hehe donnie, Det bare helt okay :D blev også lidt forvirret der :)
Avatar billede tafkab Nybegynder
12. juni 2007 - 23:27 #10
Fru, tak :-)

Hmm tja jeg ved ikke om man kan flashe en ældre bios i igen, men det må man kunne. Jeg plejer at gøre det fra DOS, men på den anden side så er de blevet bedre til at kunne gøre det under Windows, så det ville jeg nok forsøge - så kan du da konstatere om bundkortet har taget skade af at være overclocket.
Avatar billede qstergaard Nybegynder
12. juni 2007 - 23:33 #11
Burde ikke have taget skade, har flere folk som køre med disse bundkorts og de kan nemt tage kniven :))