Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2007 - 21:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af Access db over netværk

Hej Eksperter.

På nogle Access aplikationer har jeg 'sharing' problemmer. Hvis jeg åbner databasen på den computer hvor databasen ligger kan jeg ikke få lov at åbne den via netværk, fejl i sharing. I win 2000 kunne man tildele permission ved at højrekilkke på access filen, det kan man ikke i XP. Har i nogen ide til en løsning?

/Jan
Avatar billede mugs Novice
12. juni 2007 - 21:48 #1
Kører selv XP og har aldrig oplevet nogen problemer med det. Vel at mærke hvis jeg kører med backend og frontend eller opdelt database som det også hedder. Har du prøvet det?
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2007 - 22:13 #2
'mugs' Jeg har heller ikke problemmer med font og backends, det er kun når der laves en link til en anden computer der opstår 'sharing problem
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
12. juni 2007 - 22:48 #3
Åbner du tilfældigvis databasen med eksklusiv adgang?
I en FE/BE løsning har jeg aldrig oplevet problemer.
Avatar billede schoesler Nybegynder
13. juni 2007 - 08:29 #4
Den er åbnet med shared, har netop erfaret at det også er galt med FE/BE
Avatar billede schoesler Nybegynder
13. juni 2007 - 08:45 #5
File sharing er aktiveret på alle klineter, men får fejlen når jeg åbner en db.

"Microsoft Access can't find the database '\\server\company shared folders\winplan.mdb"

Har en db kørende på system som virker med FE/BE med samme link men anden database navn.

Hvis jeg opretter en ny database virker den indtil den er åbnet på serveren.

Nogen hjælp!!!!
Avatar billede terry Ekspert
13. juni 2007 - 20:29 #6
If you make a new database on your local PC and try linking the tables from the database on the server do you have problems?
Avatar billede schoesler Nybegynder
14. juni 2007 - 09:21 #7
Fandt selv fejlen, det var et lusket flueben ber skulle fjernes....

My computer-->Tools-->Folder options-->View-->Use Simple File Sharing

Den lille detailje var jeg ikke klar over fandtes i XP, men man bliver klogere hverdag.
Avatar billede schoesler Nybegynder
14. juni 2007 - 09:22 #8
Tager lige selv pointene, :-)