Avatar billede forward99 Nybegynder
12. juni 2007 - 17:57 Der er 12 kommentarer

Fjerne Internet Explorer 7.0

Skal køre et program som kræver internet explorer 5.5, men har lige nu IE 7.0 som var med Windows XP.

Har forsøgt at fjerne IE 7.0 fra Tilføj/fjern programmer men det er ligesom den kun sletter ikoner og ikke filer.

Har forsøgt at slette filerne manuel, men får hele tiden af vide at programmet er i brug selvom jeg ikke har nået kørende.

Nogle forslag...??
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 18:09 #1
det vil næppe hjælpe at fjerne 7.0 du brugte jo ret sikkert 6.0 før den, det var nok bedre at få en opdateret version af det program (men kan ikke helt se hvorfor det kræver 5.5)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. juni 2007 - 18:09 #2
Har du prøvet bare at køre programmet selom du har den nyere IE installeret? Jeg har nemlig endnu ikke oplevet et program der krævede en specifik version af IE uden at kunne køre på nyere - det skulle da lige være med mindre det er elendigt kodet, så den regner med den kan udnytte en bug el. lign. der er blevet rettet siden da.
Avatar billede forward99 Nybegynder
12. juni 2007 - 18:11 #3
Problemet er at der ikke findes en opdatering (endnu) Det kan derfor kun køres med IE 5.5 eller lavere....
Avatar billede forward99 Nybegynder
12. juni 2007 - 18:12 #4
@ pidgeot
Har forsøgt, men får en fejlmeddelse...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. juni 2007 - 18:18 #5
I så fald vil jeg kraftigt anbefale dig at finde et andet program. Der er nemlig ingen måde du får det der til at køre på en XP, da man ikke kan gå længere ned end 6.0 på den.

Jeg kan hilse og sige at hvis det ikke engang kan køre på IE 6 (som er over 5 år gammel!), så er det nok også meget tvivlsomt der nogensinde kommer en opdatering, hvilket blot taler endnu mere for at skifte det ud.
Avatar billede forward99 Nybegynder
12. juni 2007 - 18:21 #6
desværre findes der ikke et tilsvarende program...

synes det lyder underligt at man ikke bare kan afinstallere 7.0 og installere 5.5
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 18:25 #7
så skal du installere 98 eller 2000 (uden sp4, der mener jeg nemlig at ie 6.0 var med i)

Hvad er det for et program ?
Avatar billede forward99 Nybegynder
12. juni 2007 - 18:27 #8
programmet er Amadeus (Bookings system til rejser)

Dvs. jeg skal starte helt forfra med min computer altså formatere harddisk og installere forfra...?
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 18:34 #9
ja eller køre det i en virtuel computer, Vmware har en gratis application så dette kan lade sig gøre.
Avatar billede forward99 Nybegynder
12. juni 2007 - 19:52 #10
Har snakket med support hos amadeus om  problemet og de siger at programmet gerne skulle kunne køre i IE 6.0. hvordan får jeg det installeret på min maskine (se problemstilling i originalt spørgsmål)
Avatar billede bosvane Nybegynder
13. juni 2007 - 09:25 #11
Jeg sidder netop med samme håbløse problem hvor jeg skal have afinstalleret IE7 og skiftet den til en IE6 før mit program vil køre.

Ser frem til, at læse løsningen.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:58 #12
er du komemt videre ?